ΑΝΤΙΓΝΩΣΗ Η ΚΑΚΙΑ ΤΟΥ ΩΧΑΔΕΛΦΙΣΜΟΥ Κ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΣΕΒΑΣΜΟΥ,ΥΠΕΡΕΓΩ ΥΠΕΡ-ΕΧΟΝΤΟΣ (XXI)


(Σκεφτήκατε ποτέ πόσο τραγικά μόνος ήταν ο Ιησούς;-BEING CONTINUED FROM  02/01/17)

Απευθύνεται και προσπαθεί να διαφωτίσει ανθρώπους με ασύλληπτα χαμηλό επίπεδο, ανύπαρκτο θά ‘λεγα, για να κυριολεκτούμε. Πόσο δύσκολο κάνει το έργο του τέτοιο ακατέργαστο υλικό! Αυτός είναι κι ο λόγος που τον υποχρεώνει να χρησιμοποιεί συνεχώς παραβολές, με αγροτικές εικόνες, τάλαντα που θάβονται μέσα στα χωράφια,
αθέριστους αγρούς κτλ. Και πάλι, πολλές απ’ αυτές, το ακροατήριο του δεν τις καταλαβαίνει. «Πώς είναι η βασιλεία του θεού;» τον ρωτούν. «Πώς είναι η βασιλεία του θεού;» ξαναρωτά ο ίδιος. «Να,σαν το σπόρο σιναπιού… ή σαν το προζύμι…».
Πελεκά πάνω στην πέτρα του μυαλού τους, μπας και το διαπεράσει  και γίνει μπορετό να εκτιμήσουν και να χαρούν την ολοκαινούρια αστραφτερή ιδέα που ξεδιπλώνει μπροστά τους. Τί ειρωνεία! Ως τώρα, ο μοναδικός ικανός να εκτιμήσει τις ιδέες του είναι ο εχθρός του: ο ταξικός αντίπαλος που θέλει ν’ ανατρέψει, η άρχουσα τάξη.
Ξέρει τους κινδύνους που τον απειλούν. Βλέπει το θάνατο που ενεδρεύει. Και φοβάται. Γιατί δε θα χαθεί μόνον ο ίδιος μα και η Ιδέα που κομίζει και δεν βρίσκει σε ποιόν να την εμπιστευτεί, τώρα, που την έβγαλε έξω από τα μυστήρια του Qumran, και της εμφύσησε
ζωή, βαφτίζοντας την μες στην πραγματικότητα και το πάθος του για τον άνθρωπο και τη μοίρα του. Και επιτέλους οι Έλληνες ήρθαν. Ο θάνατός του δε θα πάει χαμένος, θ’ αξιοποιηθεί. Αν ο κόκκος πεθάνει, φέρνει πολύ καρπό».
Πόση σοφία προϋποθέτει το να μπορείς να εκφράζεις μεγάλες ιδέες,με καθημερινές, απλοϊκές εικόνες! Την πολιτικοποιημένη συνείδηση του Ιησού θέλω να επισημάνω. Που δεν «παίζει» το θεό. Ο λόγος του είναι πρακτικός και απλοποιείται στα μέτρα εκείνων που απευθύνεται. Γιατί δε θέλει να τους εντυπωσιάσει, αλλά να τον καταλάβουν. Μέσα από τον ενθουσιασμό που του προκαλεί η επίσκεψη και ο άμεσος τρόπος που συνδέει την παρουσία των Ελλήνων με το προσωπικό του πρόβλημα, προδίδεται η επιθυμία του
να υποβάλει τις ιδέες του σε δοκιμασία μπροστά στους αυθεντικούς δασκάλους. Η κοινωνική επανάσταση που προετοιμάζει είναι οπωσδήποτε το μεγάλο βήμα σ’ ένα αχάραχτο μονοπάτι. Οι πηγές της, όπως και η παιδεία που πήρε από τους Εσσαίους είναι και ελληνικές. Η ελληνική σκέψη περιορισμένη αιώνες στον εκλεκτισμό της διανόησης, παρέμενε σε χρήση της άρχουσας τάξης. Και να τώρα που ο Ιουδαίος Εσσαίος, την αποσπά από το αριστοκρατικό στείρο έδαφος της θεωρίας και την αξιοποιεί, διοχετεύοντας την στη βάση και επενδύοντας την σε πρακτικές αξίες για την κοινωνική και πολιτική εξυπηρέτηση του συνόλου. Όχι μόνο του εβραϊκού, αλλά
της ανθρωπότητας.
Πιθανόν να μη γνωρίζει πως ζει ο άλλος κόσμος. Αν και πιστεύει πως η Ρώμη συνθλίβει και στραγγίζει όλους τους λαούς. Πουθενά όμως η πίεση δεν είναι τόσο οδυνηρή και ο λαός πιο αποχτηνωμένος όσο στην Ιουδαία. Τα προνόμια που η αυτοκρατορία έχει παραχωρήσει στην Παλαιστίνη εξυπηρετούν μόνο την ηγεσία της και της
προσφέρουν ένα ακόμη όπλο καταπίεσης της εξαθλιωμένης μάζας. Τί θα κάμει μόνος μέσα σ’ αυτό το πέλαγος της αγραμματοσύνης; Σε ποιον θα εμπιστευτεί τις ελπίδες, μα και τους φόβους του; Οι μαθητές του, όπως τους ονομάζει, δεν είναι καν σε θέση να τον
εκτιμούν. Τον μετρούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που τον κρίνουν και οι Φαρισαίοι αφεντάδες τους: «Δεν είναι ο γιος της Μαρίας;», ή «Δεν είναι ο γιος του μαραγκού;» Στην από αιώνες απολιθωμένη ψυχολογία του «δούλου», συγκριτικό στοιχείο εκτίμησης είναι το πάνω, το κάτω η το «σαν τον άρχοντα». Και – επιμένω σ’ αυτό -μέσα από το πρίσμα του άρχοντα θα κρίνει και θα ζυγίσει και ο δούλος τον όμοιό του προλετάριο. Στη ζυγαριά της εκτίμησης του, το βάρος θα πέσει όλο σε κείνον που έχει το ύφος, τη συμπεριφορά, την πολυτέλεια του ντυσίματος του άρχοντα και ποτέ στο σύντροφο
της ίδιας του της τάξης. Ο «δούλος» εκτιμά πάντα εκείνον που δεν του μοιάζει οικονομικά και κοινωνικά. Ο «κύριος», ο «Ανώτερος» θαμπώνει το «δούλο», που δεν αντιλαμβάνεται πως φαίνεται ψηλότερος του γιατί ‘ναι σκαρφαλωμένος στις δικές του πλάτες. Έτσι εξηγείται το γεγονός πως αναγνωρίσανε στο πρόσωπο του Παύλου
τον ηγέτη τους πολύ ευκολότερα απ’ ό,τι στον Ιησού, γι’ αυτό και του παραδώσανε αδιαμαρτύρητα την ηγεσία του κινήματος τους. Δεν διανοήθηκαν καν να τον αμφισβητήσουν. Αντίθετα ρωτούν συνεχώς τον Ιησού: «Μα ποιος είσαι;», η «Είσαι αυτός που περιμένουμε;».
Στο αδούλευτο μυαλό τους δε χωράει ο γιός του μαραγκού σαν προφήτης-ηγέτης. Μια φράση, εξάλλου, στο ίδιο κείμενο της επίσκεψης των Ελλήνων επιβεβαιώνει την παραπάνω μου σκέψη.
Παρ’ όλο που, σύμφωνα με τη «γραμμή», το κείμενο έχει υποστεί κι άλλες επεμβάσεις αργότερα. Κι έτσι η επίσκεψη των Ελλήνων, και πιθανότατα η έκφραση θαυμασμού τους προς τον Ιησού,μπερδεύονται με κάποια παρέμβαση από τον ουρανό, για ν’
αλλοιωθεί και η τεράστια σημασία που δίδει ο Ιησούς στο γεγονός,και ν’ αποδοθεί στους ουρανούς κι όχι στους γήινους επισκέπτες ο συνεχιζόμενος θριαμβευτικός μονόλογος. Λέει λοιπόν ο Ιησούς: «Δεν έγινε για μένα αυτή η φωνή αλλά για σας. Τώρα κρίνεται ο κόσμος τούτος». Λογικά η φράση αναφέρεται στην εκτίμηση που του δείχνουν οι Έλληνες. Και ο Ιησούς, απευθυνόμενος στους μαθητές,φαίνεται σαν να τους λέει: «Αυτά να τα βλέπετε σεις». Αυτό είναι ένα καινούριο στοιχείο που όχι μόνο διαψεύδει τους Παύλο και Τερτυλλιανό, αλλά προδίδει επιπλέον την ουσιαστική διαφορά
αντιλήψεων ανάμεσα στον εσσαιισμό και ολόκληρο τον υπόλοιπο εβραϊσμό. Όχι μόνον ο Ιησούς, αλλά και οι μαθητές του είναι άσχετοι με τον ιουδαϊκό μισελληνισμό. Αντίθετα, και παρ’ όλη την  αμορφωσιά τους, οι μαθητές φαίνονται πληροφορημένοι από τον
Ιησού, Έλληνας τί σημαίνει. Την επίσκεψη λοιπόν πρέπει να τη δουν και οι μαθητές σαν μια εκδήλωση τιμής που ανεβάζει τις μετοχές του Δασκάλου και στα δικά τους μάτια.

Το ότι η αφήγηση έχει υποστεί άθλιο τσεκούρεμα προδίδεται από δυο σημαντικές αδεξιότητες του διορθωτή. Ο Ιησούς λέει: Αν εγώ υψωθώ από τη γη, θα σας τραβήξω όλους προς το μέρος μου. Αυτό το έλεγε για να υποδείξει με ποιόν τρόπο θα πεθάνει». (Τούτο δε έλεγε σημαίνων ποίω θανάτω ήμελλεν αποθνήσκειν). Υποτίθεται
λοιπόν πως ο Ιησούς σύμφωνα με τον νοήμονα διορθωτή, έλεγε στους μαθητές πως άλλη σκέψη δεν είχε παρά πως να πεθάνει κι επιπλέον υποσχόταν σ’ όλους αυτούς τους δυστυχισμένους έναν εξίσου λαμπρό θάνατο. Αλλά από κάποιο σημείο κι έπειτα ο καημένος ο «λογοκριτής» της εποχής βρίσκεται σε αδιέξοδο και κολοβώνει το
κείμενο, αφαιρώντας ολόκληρο απόσπασμα. Έτσι δε μαθαίνουμε ποτέ πως εξελίχτηκε και τέλειωσε αυτή η περίφημη συνάντηση με τους Έλληνες, ύστερα από την πολλαπλή σημασία που της αποδίδει ο Ιησούς. Το Κατά Ιωάννην καταντάει σαν μερικά αδέξια
μυθιστορήματα. Όπου ο συγγραφέας παρουσιάζει ένα πρόσωπο, μας ζαλίζει κάμποσο με λεπτομέρειες από τη ζωή του, αλλά μετά το ξεχνά και δε μας το αναφέρει πια.
Αλλά η μοναξιά του Ιησού συνεχίστηκε και μετά το θάνατο του.
Μόνος στη ζωή και τον αγώνα του. Αυτή είναι η μια μοναξιά, της ζωής. Κι έρχεται η τρομερότερη, του θανάτου. Η άρχουσα τάξη συνειδητοποίησε πού μπορούσε να οδηγηθεί ο λαός από έναν τέτοιο ηγέτη, βγαλμένο μέσα από τις τρώγλες του, έστω και νεκρό. Και
ανενδοίαστη τολμά τη μεγαλύτερη πλαστογραφία των αιώνων. Τον μεταγράφει στα δικά της ληξιαρχικά αρχεία, του φτιασιδώνει το πρόσωπο και τον αποξενώνει αμετάκλητα από τα σημαδιακά χαρακτηριστικά του, μα και την αλήθεια του.

Μόνον έτσι, ταμπουρωμένη πίσω του, είναι σε θέση να ελέγχει την πορεία του «χριστιανισμού» και ν’ απομακρύνει τους κινδύνους. Αιώνες τώρα, η ολιγαρχία του πλούτου, υπερασπίζεται αυτό το γλυκερό κατασκεύασμα, που της ελευθερώνει τα χέρια να μαστιγώνει τις μάζες, εν ονόματι του, να τις υποδουλώνει, να τις εκμεταλλεύεται,
καταδικάζοντας τις στην πείνα, την ταπείνωση, τη σιωπή, την εξουθένωση, το θάνατο. Κι όλα αυτά στο όνομα ενός «Χριστού»κατασκευασμένου στα μέτρα της δικής της σκοπιμότητας και των συμφερόντων της.
Ποιος γνωρίζει τον πραγματικό Ιησού, τον συγκεκριμένο άνθρωπο που δολοφόνησε η άρχουσα εβραϊκή τάξη, όπως τόσους άλλους επαναστάτες πριν και μετά απ’ αυτόν;
Δεν του στέρησαν μόνο το αληθινό του πρόσωπο. Αλλά και την ταξική του προέλευση. Και το πιο εγκληματικό, εξουδετέρωσαν τη σημασία του θανάτου ενός άνθρωπου που πέθανε για τις ιδέες του,με τη θεϊκή ανάσταση. Και να γιατί: Ένας Προμηθέας, τολμηρός κι ανενδοίαστος, λάτρης του ανθρώπου, που τον χειραφετεί από το φόβο των θεών, στερώντας τους την αποκλειστικότητα της ησιόδειας παντογνωσίας, είναι υπεραρκετός. Άλλο φαινόμενο άνθρωπου ικανού να πεθάνει για τις ιδέες του και απ’ αγάπη στο συνάνθρωπο του, είτε αλυσοδεμένος στους βράχους είτε καρφωμένος στο σταυρό, αυτό αποκλείεται να επαναληφθεί. Η μόλυνση της ελληνικής διαφθοράς θα σταματήσει εδώ και για πάντα. Έτσι αποφάσισαν οι ηγέτες της εποχής. Και το πέτυχαν. Και να πως: ο Ιησούς, ο μαραγκός, ο γιός του μαραγκού, θα πολιτογραφηθεί σε γιο παντοδύναμου αριστοκράτη. Ποιος ήταν ο αριστοκράτης αυτός; Μα ο Θεός, κύριοι! Και το παιδί του, ο Χριστός, δεν υπήρξε ποτέ αναρχικός ούτε και είχε ανατρεπτικές ιδέες. Αλλά ειδική αποστολή από τον άρχοντα του κόσμου, τον πατερούλη του, το Θεό. Κατά λάθος,
βέβαια ταλαιπωρήθηκε λίγο από τον υπερβάλλοντα ζήλο των Αρχών Ασφαλείας της χώρας. Αλλά τα μέσα του μπαμπά (γι’ αυτό επεμβαίνει κάθε τόσο από τον ουρανό) τον σώσανε και φυγαδεύτηκε τελικά στο εξωτερικό, που τότε λεγόταν «Ουρανός».
Και ο Ιησούς, ο απειλητικός και επικίνδυνος αναρχικός μαραγκός,χάθηκε μόνος, σκοτωμένος δυο φορές, μια πριν και μια μετά θάνατον, από τα ίδια εγκληματικά χέρια που τον σταύρωσαν, εξυπηρετώντας και νεκρός την ηγέτιδα Τάξη που αγωνίστηκε να
ανατρέψει.132

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

132 Υπάρχουν σημαντικοί επιστήμονες που δημιούργησαν Σχολές και που ισχυρίζονται ότι ιστορικά ο Ιησούς δεν υπήρξε ποτέ. Βλ. το βιβλίο τού I. Λέντσμαν Οι Ρίζες τον
Χριστιανισμού, εκδ. Ράππα.

About sooteris kyritsis

Job title: (f)PHELLOW OF SOPHIA Profession: RESEARCHER Company: ANTHROOPISMOS Favorite quote: "ITS TIME FOR KOSMOPOLITANS(=HELLINES) TO FLY IN SPACE." Interested in: Activity Partners, Friends Fashion: Classic Humor: Friendly Places lived: EN THE HIGHLANDS OF KOSMOS THROUGH THE DARKNESS OF AMENTHE
This entry was posted in Books and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.