Οι Δέκα Top Τεχνολογίες του 2017 CYN 1


Αν υπάρχουν κάποιοι που μπορούν να μιλάνε για τεχνολογική καινοτομία και όλοι να ακούν προσεκτικά τα λεγόμενα τους είναι αναμφισβήτητα οι επιστήμονες στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασσαχουσέτης (ΜΙΤ). Οι επιστήμονες του ΜΙΤ παρουσίασαν μια λίστα στην οποία καταγράφονται οι δέκα τεχνολογίες που θα παρουσιάσουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον το 2017.

1. Θεραπείες παράλυσης

Σημαντικά βήματα γίνονται στην προσπάθεια αποκατάστασης της κίνησης σε άτομα που πάσχουν από παράλυση. Ερευνητικές ομάδες σε όλο τον κόσμο δημιουργούν εμφυτεύματα που τοποθετούνται στον εγκέφαλο και επιτρέπουν την αποκατάσταση ή έστω και μερική αποκατάσταση της κίνησης, σε παράλυτα άκρα. Η πιο ενδιαφέρουσα σχετική προσπάθεια έγινε από επιστημονική ομάδα στο Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας που δημιούργησαν ένα εγκεφαλικό εμφύτευμα που σαν άλλο «wi-fi» στέλνει τα μηνύματα που απαιτούνται από τον εγκέφαλο στις κατάλληλες μυϊκές ομάδες και τα νεύρα. Οι ερευνητές τοποθέτησαν το εμφύτευμα σε πιθήκους Rhesus, που είχαν παραλύσει στο ένα πόδι εξαιτίας βλάβης στο νωτιαίο μυελό. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Ειδικοί υποστηρίζουν είπαν ότι αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να είναι έτοιμη για δοκιμές σε ανθρώπους εντός της δεκαετίας.

2. Αυτόνομες νταλίκες

Η εταιρία Otto and Anheuser-Busch μετέφερε πριν από λίγους μήνες στις ΗΠΑ ένα πλήρως φορτωμένο τρέιλερ με μπύρες Budweiser, σε απόσταση 200 χιλιομέτρων. Το φορτηγό ξεκίνησε από το Φορτ Κόλινς και πήγε στο Κολοράντο Σπρινγκς δια μέσου του Ντένβερ. Η είδηση δεν θα έχει κανένα ενδιαφέρον αν ο οδηγός του φορτηγού δεν βρισκόταν την περισσότερη ώρα της διαδρομής ξαπλωμένος στην κουκέτα του οχήματος!

OTTO1

Το αυτόνομο φορτηγό δεν παρουσίασε κανένα πρόβλημα στην λειτουργία του. Μάλιστα οι ειδικοί λένε ότι η τεχνολογία αυτόνομης κίνησης είναι πιο εύκολη στην εφαρμογή της στα φορτηγά επειδή κινούνται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, δηλαδή με σταθερή ταχύτητα στην δεξιά λωρίδα και ακολουθώντας το ίδιο δρομολόγιο.

3. Βιομετρικές πληρωμές

Η έκφραση «έχει πρόσωπο» την οποία χρησιμοποιούμε όταν κάποιος θεωρείται φερέγγυος παίρνει άλλη ή καλύτερα κυριολεκτική διάσταση χάρις στην τεχνολογία βιομετρικής αναγνώρισης που ανέπτυξε η κινεζική εταιρεία FACE++. Με την τεχνολογία αυτή κάποιος μπορεί να πληρώνει χωρίς μετρητά, κάρτες ή κινητά τηλέφωνα αλλά απλώς κοιτάζοντας ένα σύστημα βιομετρικής αναγνώρισης με την τεχνολογία της FACE++. Με την αναγνώριση του προσώπου του θα γίνεται αυτόματα και η μεταφορά των χρημάτων για την αγορά που μόλις πραγματοποίησε κάποιος.

Face

4. Κβαντικοί υπολογιστές

Η Intel θα επενδύσει 50 εκατομμύρια δολάρια στο QuTech, το ινστιτούτο κβαντικής έρευνας του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Delft (TU Delft) και το TNO – τον Ολλανδικό Οργανισμό Εφαρμοσμένης Έρευνας, με στόχο να επιταχύνει την πρόοδο στο πεδίο των κβαντικών υπολογιστών. Η συνεργασία έχει ορίζοντα δεκαετίας και θα επιταχύνει την έρευνα γύρω από τους κβαντικούς υπολογιστές, για την επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων, τα οποία παραμένουν ανυπέρβλητα, με τα σημερινά δεδομένα.

computer

Η Intel, επιπλέον, θα παράσχει σημαντικούς πόρους, τόσο στα ερευνητικά κέντρα, όσο και εντός της Intel, καθώς και τεχνική υποστήριξη. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά σημαντικά βήματα στον τομέα των κβαντικών υπολογιστών με την καναδέζικη εταιρεία D-Wave να θεωρείται πρωτοπόρα έχοντας παρουσιάσει ένα σύστημα το οποίο τιτλοφορήθηκε ως ο «πρώτος εμπορικός κβαντικός υπολογιστής». Το QuTech πάντως θεωρείται το πιο ελπιδοφόρο ερευνητικό κέντρο στον τομέα των κβαντικών υπολογιστών και ο επικεφαλής του Λέο Κουβενχόφεν προσλήφθηκε πρόσφατα από την Microsoft για να εργαστεί εκεί στην ανάπτυξη κβαντικών συστημάτων.

5. Κάμερες 360 μοιρών

camera

Η σχέση λατρείας που έχει αναπτύξει ο σύγχρονος άνθρωπος με τα συστήματα καταγραφής εικόνων (φωτογραφιών και βίντεο) έχουν οδηγήσει στην συνεχή ανάπτυξη νέων προηγμένων τεχνολογιών στις κάμερες. Το τελευταίο επίτευγμα είναι κάμερες που καταγράφουν εικόνες 360 μοιρών σε υψηλή ανάλυση 4K, με φωτεινή απεικόνιση ακόμη και σε χαμηλό φωτισμό, καθώς και εύκολη σύνδεση, επεξεργασία και κοινή χρήση των δεδομένων που καταγράφουν. Οι εφαρμογές αυτών των καμερών είναι ανεξάντλητες και προσφέρουν μοναδικό θέαμα όπου και αν χρησιμοποιούνται.

6. Θερμοφωτοβολταϊκά συστήματα

Το 1961, οι αμερικανοί φυσικοί Σόκλεϊ και Κέισερ υπολόγισαν τη μέγιστη θεωρητική απόδοση ενός συμβατικού ηλιακού κυττάρου από πυρίτιο σε περίπου 32%. Αυτό σημαίνει ότι η τεχνολογία μπορεί να μετατρέψει μέχρι το 32% του εισερχόμενου ηλιακού φωτός σε ηλεκτρική ενέργεια, με το υπόλοιπο να μετατρέπεται σε άχρηστη θερμότητα. Μια ομάδα μηχανικών από το ΜΙΤ ανέπτυξε μια τεχνική που μπορεί να υπερδιπλασιάσει αυτή την απόδοση με το να μετατρέπει πρώτα το φως σε θερμότητα και στη συνέχεια πάλι σε ακτινοβολία, με ελεγχόμενο τρόπο. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός θερμοφωτοβολταϊκού στρώματος υψηλής τεχνολογίας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να καλύψει το συμβατικό ηλιακό συλλέκτη και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητά του. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι αν η συγκεκριμένη τεχνολογία αποδειχθεί λειτουργική και ασφαλής θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην αδιάκοπη παραγωγή καθαρής και πολύ χαμηλού κόστους ηλιακής ενέργειας.

7. Ο Ατλας των κυττάρων

Επιστήμονες από όλο τον κόσμο ανακοίνωσαν ότι ξεκινούν μια φιλόδοξη παγκόσμια πρωτοβουλία για να δημιουργήσουν έναν «Άτλαντα των Ανθρωπίνων Κυττάρων», που θα καταγράψει κάθε κύτταρο στο ανθρώπινο σώμα. Με αυτό τον τρόπο, ελπίζουν ότι θα επιταχύνουν την πρόοδο στη βιοϊατρική και στη φαρμακευτική έρευνα. Είναι η πρώτη φορά που θα επιδιωχθεί κάτι τέτοιο και το εγχείρημα θυμίζει το Πρόγραμμα Ανθρωπίνου Γονιδιώματος που «διάβασε» το DNA του ανθρώπου.

Human

Ο «Ανθρώπινος Κυτταρικός Άτλας» -που αναμένεται να πάρει τουλάχιστον μια δεκαετία για να δημιουργηθεί- θα «χαρτογραφήσει» τα είδη και τις ιδιότητες όλων των ανθρωπίνων κυττάρων σε όλους τους ιστούς και σε όλα τα όργανα, ώστε να δημιουργήσει ένα «χάρτη αναφοράς» του ανθρωπίνου σώματος. Υπολογίζεται ότι υπάρχουν περί τα 37 τρισεκατομμύρια κύτταρα στο ανθρώπινο σώμα δεδομένο που δείχνει το επίπεδο δυσκολίας του εγχειρήματος.

8. Γονιδιακή θεραπεία

Αυτή την στιγμή πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο κλινικές δοκιμές γονιδιακών θεραπειών για 40-50 διαφορετικές ασθένειες. Αρχικά η προσπάθεια επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση κληρονομικών ασθενειών και ασθενειών που παίζει ρόλο κάποιο ελαττωματικό γονίδιο αλλά οι επιστήμονες θέλουν να επεκτείνουν την προσπάθεια σύντομα και σε ασθένειες όπως το Αλτσχάιμερ, ο διαβήτης, οι καρδιοπάθειες και ο καρκίνος.

9. Το ιντερνετικό μποτιλιάρισμα

Είναι γνωστό ότι οι χάκερ όταν εξαπολύουν επιθέσεις για να θέσουν εκτός λειτουργίας ένα site ή ένα κεντρικότερο σύστημα (π.χ. ένα διακομιστή) χρησιμοποιούν μια τεχνική… μποτιλιαρίσματος. Στέλνουν ταυτόχρονα δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες αιτήματα εισόδου στο site με αποτέλεσμα το ψηφιακό μποτιλιάρισμα να προκαλέσει μπλακ άουτ. Η κατάσταση στην κίνηση στις λεωφόρους του κυβερνοχώρου αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα με το λεγόμενο «Internet των Πραγμάτων».

botnet

Την τεχνολογία που συνδέει μεταξύ τους αλλά και με το Internet όλες τις συσκευές καθημερινής χρήσης του σύγχρονου ανθρώπου. Από τα κινητά τηλέφωνα, τους υπολογιστές, τα ρολόγια χειρός, τα αυτοκίνητα μέχρι τα πλυντήρια, τα ψυγεία, τους φούρνους, τα φώτα και άλλες συσκευές του σπιτιού. Ετσι κάποιοι λένε ότι παράλληλα με το Internet των Πραγμάτων θα υπάρχει και το… Μποτιλιάρισμα των Πραγμάτων στο Internet με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή λειτουργία του.

10. Αυτοεκπαιδευόμενοι υπολογιστές

Ενα πολύ ενδιαφέρον πείραμα έγινε σε μεγάλο συνέδριο τεχνητής νοημοσύνης στην Βαρκελώνη τον περασμένο Δεκέμβρη. Σε μια σχετικά απλή προσομοίωση υπολογιστή μια ομάδα αυτόνομων αυτοκινήτων εκτελούν απότομες μανούβρες σε ένα δρόμο τεσσάρων λωρίδων. Τα μισά οχήματα προσπαθούν να κινηθούν με ταχύτητα προς τα δεξιά ενώ τα άλλα μισά κάνουν το ίδιο προς τα αριστερά. Kαι ενώ φαινόταν ότι τελικά τα οχήματα θα μπλεχτούν μεταξύ τους τελικά κατάφεραν να αλλάξουν λωρίδες και θέσεις με απόλυτη ακρίβεια.

Το εντυπωσιακό σε αυτό το πείραμα είναι ότι δεν υπήρχε πίσω από την κίνηση των οχημάτων το απαραίτητο λογισμικό που ήλεγχε την κίνηση τους. Δεν ήταν προγραμματισμένα για να κινούνται έτσι αλλά και να βρίσκουν τρόπο να μην βγουν εκτός πορείας ή να συγκρουστούν. Το λογισμικό της προσομοίωσης μέσα από την επανάληψη των κινήσεων έμαθε μόνο του να καθοδηγεί με ασφάλεια τα αυτοκίνητα. Μέχρι τώρα αυτή την ικανότητα οι υπολογιστές την είχαν αναπτύξει μόνο για να παίζουν παιχνίδια με τους ανθρώπους. Οπως φαίνεται τώρα αρχίζουν να αναπτύσσουν ικανότητες αυτό-εκπαίδευσης για πιο σύνθετες διεργασίες. Ο τομέας των αυτόνομων οχημάτων είναι σύμφωνα με τους ειδικούς ο πρώτος στον οποίο πρέπει η τεχνητή νοημοσύνη να εισχωρήσει και σιγά σιγά να διεισδύσει και σε άλλους τομείς της καθημερινότητάς μας.

 

IA)«Τιτάνας» : Το Επαναστατικό Drone Μεταφοράς Βοήθειας

Ο Κωνσταντίνος Δαλάκας σχεδίασε το Μη Επανδρωμένο Όχημα που ταιριάζει και στις ανάγκες της Ελλάδας και διακρίθηκε στο διαγωνισμό του ευρωπαϊκού κολοσσού Airbus, λαμβάνοντας την πρώτη θέση με την υψηλότερη βαθμολογία του κοινού.
Ο Κωνσταντίνος Δαλάκας ξεκίνησε να σπουδάζει Μηχανολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο το 2008 και βρέθηκε γρήγορα να αναζητά νέες τεχνολογικές λύσεις στον συγκλονιστικό κόσμο των Μη Επανδρωμένων Οχημάτων, των γνωστών σε όλους μας drone. Οι τεχνολογικές καινοτομίες τον οδήγησαν -ως αρχηγό της ομάδας σχεδιασμού του μη επανδρωμένου αεροσκάφους «Hermes ΙI», που κατέκτησε τη 9η θέση παγκοσμίως στην Πορτογαλία το 2013- να αναζητήσει μια λύση που να ταιριάζει (και) στις ανάγκες της Ελλάδας. Η αγάπη του για τα αεροπλάνα τον οδήγησε το 2016 στο σχεδιασμό ενός καινοτόμου drone μεταφοράς βοήθειας. Κάπως έτσι γεννήθηκε το “DM-II Titan”, ή αλλιώς “Τιτάνας”. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Το Κάθετης Προσγείωσης (VTOL) σκάφος διακρίθηκε στο διαγωνισμό του ευρωπαϊκού κολοσσού, της εταιρίας Airbus όπου στο διεθνές Cargo Drone Challenge έλαβε την πρώτη θέση με την υψηλότερη βαθμολογία του κοινού αλλά και την 6η θέση της συνολικής κατάταξης μεταξύ 429 συμμετοχών από όλο τον κόσμο.

Η διαδρομή μέχρι την επιτυχία

«Από τότε που ήμουν πέντε χρονών έλεγα ότι θέλω να γίνω ηλεκτρολόγος – μηχανολόγος γιατί πάντα με εξίταρε η τεχνολογία και το πώς αυτή μπορεί να βελτιώσει τη ζωή μας. Στα φοιτητικά μου χρόνια ασχολήθηκα με διάφορα projects μέσα στη σχολή, όπως η κατασκευή ενός drone για μεταφορά βάρους, το οποίο έλαβε μέρος σε φοιτητικό διαγωνισμό στην Πορτογαλία το 2013. Η διπλωματική μου έγινε πάνω στην τεχνολογία του αυτόματου ελέγχου. Είναι αυτός που μας επιτρέπει να έχουμε αυτόνομες κατασκευές που μετακινούνται μόνες τους. Το 2016 ασχολήθηκα με το διαγωνισμό της Airbus που αφορούσε τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός drone για τη μεταφορά αντικειμένων. Τα αντικείμενα στα οποία εστίασα εγώ είχαν σχέση με τη Μεταφορά Ιατρικής Βοήθειας. Σκέφτηκα πως για την Ελλάδα που έχει πολλά νησιά και περιοχές που δεν είναι εύκολα προσβάσιμες κάτι τέτοιο θα ήταν μια πολύ καλή λύση. Υπάρχουν ανάγκες που η λύση μπορεί να δοθεί μόνο από αέρος, όπως σε περιπτώσεις σεισμών κατά τους οποίους καταστρέφονται οι υποδομές. Σε αυτές τις καταστάσεις η προσέγγιση γίνεται ευκολότερα από αέρος ενώ το κόστος παροχής της βοήθειας με ένα drone είναι σαφέστατα πολύ χαμηλότερο από ό,τι με ένα ελικόπτερο.»

Για την επανάσταση των drones

«Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί drones που μπορούν να έχουν κάθετη απογείωση, σε οποιοδήποτε χώρο, χωρίς ιδιαίτερες υποδομές και με σχετικά καλές ταχύτητες. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι τα ελικόπτερα του σήμερα. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουν τη δυνατότητα να διαχειριστούν πολύ καλύτερα φορτία και να παραμετροποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες μας, αν θέλουμε να μεταφέρουμε φορτία ή κάμερες. Συνεπώς, η ενασχόληση όλου του κόσμου με τα drones είναι μία λογική εξέλιξη για τον απλούστατο λόγο ότι μας προσφέρουν ευελιξία που μέχρι τώρα δεν είχαμε με τα οχήματα που ξέραμε. Ένα ελικόπτερο για παράδειγμα, που έχει μόνο έναν έλικα με μία μηχανή δεν είναι τόσο ασφαλές αν συμβεί κάτι στη μία μηχανή του, ενώ ένα drone με 8 έλικες θα συνεχίσει να πετάει, ακόμη και αν χάσει τον ένα κινητήρα του.»Σχεδιάζοντας τον “Τιτάνα”.

«Ο “Τιτάνας” σε σχέση με άλλα drones έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να σηκώσει βάρος, όπως και ότι έχει τη δυνατότητα να απογειωθεί κάθετα και στη συνέχεια να πετάξει σαν αεροπλάνο. Μπορεί δηλαδή να αναπτύξει υψηλές ταχύτητες, με χαμηλή κατανάλωση. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη αυτονομία. Θέλησα να συνδυάσω τα καλά των δύο τεχνολογιών. Δηλαδή την αυτονομία απογείωσης και προσγείωσης χωρίς να υπάρχει κανείς αεροδιάδρομος, με την ταχύτητα και την άμεση ανταπόκριση που μπορεί να έχει ένα αεροσκάφος. Ο ”Τιτάνας” τα πήγε πολύ καλά και, όπως προανέφερα, στο διαγωνισμό της Airbus, ψηφίστηκε πρώτος από το κοινό, ενώ κατέκτησε την 6η θέση στη γενική κατάταξη».

Βοήθεια σε έκτακτες συνθήκες μέσα από μια αεροπορική επανάσταση

Ο Κωνσταντίνος Δαλάκας εκτιμά ότι θα έρθει η στιγμή που τα drones θα είναι αυτόνομα. «Σήμερα», όπως λέει, «το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι πρέπει να υπάρχει ένας πιλότος από πίσω. Δεν μπορούν δηλαδή να ενεργήσουν μέσα σε ένα αστικό περιβάλλον χωρίς να υπάρχει κάποιος πιλότος που να ελέγχει τι συμβαίνει. Όταν η τεχνολογία ξεπεράσει αυτόν τον σκόπελο και φτάσουν τα drones να μπορούν να απογειωθούν από ένα σημείο να πάνε σε ένα άλλο, να προσγειωθούν και να παράσχουν απευθείας βοήθεια, χωρίς να χρειάζεται ένας πιλότος για κάθε drone, τότε θα είμαστε στην εποχή που τα drones θα είναι μία πολύ καλή λύση για άμεση αντίδραση και επίλυση προβλημάτων. Πιστεύω λοιπόν πως θα έρθει η στιγμή που τα drones θα είναι εργάτες, θα δουλεύουν πλάι μας βοηθώντας μας να κάνουμε ευκολότερα τις δουλειές μας».

Ο ‘Τιτάνας’ ανήκει τώρα στη φαρέτρα των τεχνολογιών της Airbus η οποία αυτό τον διάστημα δραστηριοποιείται ενεργά στη δημιουργία σειράς νέων Μη Επανδρωμένων Οχημάτων (Drone) για πολιτική χρήση και όχι μόνο.Ο εμπνευστής του, ο 26χρονος πλέον Κωνσταντίνος Δαλάκας ζει σήμερα στην Αθήνα και εργάζεται στο ελληνικό Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης μιας start up που ιδρύθηκε από Έλληνες στις ΗΠΑ και έχει σαν στόχο τον σχεδιασμό μιας νέας, υψηλής τεχνολογίας, συσκευής για τον ιατρικό χώρο.

PEEGEE («Πρακτορείο», Τεύχος 65 – Εδώ Θεσσαλονίκη) ,(από www.protagon.gr)

Advertisements

About sooteris kyritsis

Job title: (f)PHELLOW OF SOPHIA Profession: RESEARCHER Company: ANTHROOPISMOS Favorite quote: "ITS TIME FOR KOSMOPOLITANS(=HELLINES) TO FLY IN SPACE." Interested in: Activity Partners, Friends Fashion: Classic Humor: Friendly Places lived: EN THE HIGHLANDS OF KOSMOS THROUGH THE DARKNESS OF AMENTHE
This entry was posted in SCIENCE=EPI-HISTEME and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s