PHALLOS – PHELLOS / ΜΙΑ ΑΠΕΡΑΝΤΗ ΠΑΡΑΓΚΑ,Η ΠΑΡΑΓΚΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ (H)


(ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ 30/03/16)

Μύθος,φαντασία και ουτοπία.

Οι φανταστικές πλοκές είναι ένα απότα πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Παλαιάς Κωμωδίας.

Σεαντίθεση με τη Νέα Κωμωδία,που έχει ρεαλιστικές υποθέσεις,η Παλαιά Κωμωδία οργιάζει με απίθανες συλλήψεις,ουτοπικούςκόσμους και εξωπραγματικά γεγονότα.

Το τυπικό σχήμα πλοκής μιαςΑριστοφανικής κωμωδίας μπορεί να περιγραφεί ως εξής:

ένας ήρωαςδεν είναι ευχαριστημένος με την παρούσα κατάσταση στην πόλη.

Συλλαμβάνει λοιπόν ένα φανταστικό,εξωπραγματικό σχέδιο για ναθεραπεύσει αυτήν την κατάσταση ή για να ξεφύγει από αυτήν,και το θέτει σε εφαρμογή.

Συναντά διάφορα εμπόδια και αντιρρήσεις απόαντιπάλους,αλλά τελικά τα ξεπερνά και επιτυγχάνει το σχέδιό του.

Τοδεύτερο μέρος της κωμωδίας δείχνει τις συνέπειες που φέρνει ηπραγματοποίηση αυτού του φανταστικού σχεδίου.

Π.χ.Αχαρνής:

ο  Δικαιόπολις κλείνει ιδιωτική ειρήνη με τους Σπαρτιάτες,για τον ίδιο  και την οικογένειά του.

Τον κυνηγούν οι Αχαρνείς καρβουνιάρηδες,που είναι φανατικοί υπέρμαχοι του πολέμου,αλλά ο Δικαιόπολιςτελικά τους μεταπείθει ,και πηγαίνει στο χωράφι του,όπου συστήνειιδιωτική αγορά και απολαμβάνει τα αγαθά της ειρήνης.

Στο β΄ μέροςέρχονται διάφοροι να του ζητήσουν μερίδιο από τα αγαθά του,αλλάαρνείται και τους διώχνει.

Ειρήνη:

ο Τρυγαίος πηγαίνει στον Όλυμποκαι απελευθερώνει την Ειρήνη,που ο Πόλεμος την έχει φυλακίσει σεμια σπηλιά.Στο β΄ μέρος γιορτάζουν για την ειρήνη,οι κατασκευαστέςγεωργικών εργαλείων δοξάζουν τον Τρυγαίο,οι κατασκευαστές όπλωνπαραπονιούνται ότι έχασαν τη δουλειά τους.

Όρνιθες :ο Πισθέταιρος και ο Ευελπίδης φεύγουν από την Αθήνα και πηγαίνουν στον τόπο τωνπουλιών.Πείθουν τα πουλιά να χτίσουν μια πόλη με τείχος στον αέρα,όπου ο Πισθέταιρος γίνεται κυβερνήτης.Στο β΄ μέρος έρχονται διάφοροι για να αποκτήσουν φτερά ή να συμμετάσχουν στηνκαινούργια πόλη.Οι θεοί πεινούν,διότι το τείχος εμποδίζει την κνίσα  από τις θυσίες να ανέβει στον ουρανό ,συνθηκολογούν και παραδίδουντην εξουσία στον Πισθέταιρο.Λυσιστράτη:ερωτική απεργία γυναικών.

Βάτραχοι:Διόνυσος ταξιδεύει στον Άδη για να φέρει πίσω έναν άξιοτραγικό ποιητή να σώσει την Αθήνα.

Εκκλησιάζουσες :οι γυναίκες

image

image

image

image

image

καθημερινότητα του 5ου αι.,εμφανίζονται μέσα στο περιβάλλον τωνκοινών θνητών,σε χαρακτηριστικές καταστάσεις της σύγχρονης  Αθήνας,και έρχονται σε επαφή με κοινούς Αθηναίους πολίτες.Π.χ.Εύπολις Ταξίαρχοι:ο Διόνυσος κατατάσσεται στον Αθηναϊκό στρατό και τον εκπαιδεύει ως νεοσύλλεκτο ο στρατηγός Φορμίων .Πλούτος:ο Ερμής,πιεσμένος από την πείνα,ζητά να γίνει δούλος στο πλούσιοσπιτικό του Χρεμύλου.

Πλάτων  Ζεύς κακούμενος :ο Ηρακλής καταλύεισε ένα πανδοχείο και παίζει επιτραπέζιο παιχνίδι με μια νεαρή πόρνη

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

by Ioannis Konstantakos

National & Kapodistrian University of Athens/ Faculty of Philology, Department of Classics

ΠΑΓΑΝ  ACADEMIA.EDU

Advertisements

About sooteris kyritsis

Job title: (f)PHELLOW OF SOPHIA Profession: RESEARCHER Company: ANTHROOPISMOS Favorite quote: "ITS TIME FOR KOSMOPOLITANS(=HELLINES) TO FLY IN SPACE." Interested in: Activity Partners, Friends Fashion: Classic Humor: Friendly Places lived: EN THE HIGHLANDS OF KOSMOS THROUGH THE DARKNESS OF AMENTHE
This entry was posted in θεα-τ-ρο=THEA-TER and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s