PERI TES C TYPOY HELLEENIKEES DEMOKRATIAS / SPQR (Β)


(ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ 20/12/15)

5ος αι πΧ

https://sites.google.com/site/evdaemonia/broad-money-stock/oplitae.jpg?attredirects=0

Ρωμαιοι  πολεμιστές ενδύονται με εξοπλισμό ελληνικής οπλιτικής φάλαγγας

Παρά την εκδίωξη των Ετρούσκων αφεντάδων του, το πόπολο της Ρώμης εξακολουθεί ν’ αποζητά ηγεμονικό ρόλο επί των υπολοίπων ιθαγενών του Λατίου. Κατόπιν όμως από την Κασσιανή Συνθήκη (493 π.Χ.), η πόλη εντάσσεται στο Κοινόν των Λατίνων για τα επόμενα 160 έτη.

Εν τούτοις, η Ρώμη αποκτά ισχύ (εν τη ενώσει), όπως και συντονιστικό ρόλο, εντός του Κοινού των Λατίνων. Επακόλουθες αντιρρήσεις, όπως και ανταρσία, Λατίνων και άλλων συμμαχικών λαών, οδηγούν στην καταστολή τους, και στη συνέχεια στην “γενναιόδωρη” αποδοχή της αυτοδυναμίας τους, από την επιδέξια ηγεμονική Ρώμη. Παράλληλα όμως, αποδίδονται πολιτικές εξουσίες σε πληβείους (δηλαδή στην …πλέμπα της πόλης), ενώ καταγράφεται επίσημα και η προνομιακή προσχώρηση στο Κοινό των Λατίνων, της οσκικής φυλής των Ερνίκων.

~ ορεσίβιος σκληροτράχηλος πολεμιστής πάσης χρήσεως ~

ιθαγενής των Απέννινων Ορέων,

σαβελλικής (ή ουμβροσκικής) εθνικότητας,

όπως π.χ οι Αίκουοι, οι Ερνικοι, οι Ουόλσκοι και οι Σαβίνοι

Εν καιρώ, το Κοινό των Λατίνων και η Ρώμη

θα προσεταιρισθούν τέτοιους επίμονους μαχητές.

~ Σαμνίτες  πολεμιστές ~

Εν τω μεταξύ, η παντοδυναμία των Λατίνων απειλείται σοβαρά από κάποιους που περιφρονούν αυτούς, και το Κοινό τους. Είναι οι Σαυνίτες, ήΣαμνίτες, ποιμενικός οσκικός λαός που εξορμά περήφανα από την λοφώδη κοιτίδα του, το Σάμνιον, που γειτνιάζει με το Λάτιον. Πάντως, οι ίδιοι αυτοαποκαλούνται Σαφίνοι και Σαφίνιμ, ονομασία γλωσσολογικά ίδια με το εθνωνύμιο της ουμβρικής φυλής των Σαβίνων. Οι Σαυνίτες/Σαμνίτες αποτελούν έθνος δυναμικό, πολεμοχαρές αλλά και λιτό, αρετές που ήδη από την Αρχαιότητα θυμίζουν Λακεδαιμόνιους. Όμως, αντιθέτως με τους εσωστρεφείς Σπαρτιάτες, οι Σαμνίτες εξαπλώνονται στην κεντρική και νότια Ιταλία. Έτσι, άρχουσες τάξεις από Σαμνίτες, σύντομα θα επιβληθούν σε:

i. Καμπανία (επίσης γνωστή έως αυτήν την εποχή και ως Αυσονία, ήδη με Σαβέλλιους ιθαγενείς -τους Οπικούς, τους παράλιους Όσκους),

ii. Χωνία (η γη των Χώνων, πιθανών συγγενών των Χαόνων της Ηπείρου – Οι Σαυνίτες κατακτητές εδώ θα γίνουν γνωστοί ως Λουκανοί, από τους οποίους η χώρα θα γίνει Λευκανία ή Λουκανία, τα μτγ. Βασιλικάτα),

iii. Βρεττία (ή Μπρουτία – η μτγ Καλαβρία Η γη των Οινωτρών, θρυλικού πλέον έθνους με καταγωγή από το Αιγαίο, αν και αυτήν την εποχή έχουν προ πολλού αναμειχθεί με Σαβέλλιους ιθαγενείς, αλλά και με τους πρωτο-ιλλυρικής καταγωγής Βρέττιους), και την

iv. Απουλία (ως Άπουλοι, αυτοί οι Σαυνίτες κατακτητές θα κυριαρχήσουν σε ολόκληρη την περιοχή που αυτήν εποχή είναι διαιρεμένη σε Ιαπυγία ή Απουλία, και σε Μεσσαπία ή Σαλέντον ή Καλαυρία).

~ Αύσονες ή Οπικοί (παράλιοι Όσκοι & Σαυνίτες) ~

επηρεασμένοι τόσο από τους Γραικούς, όσο και από τους Ετρούσκους.

Στο κάτω μέρος απεικονίζεται μαιανδρόμορφος υδάτινος κυματισμός, ενώ στην κορυφή απεικονίζεται ποικιλόχρωμος σβαστικόμορφος μαίανδρος, δημοφιλές, όσο και διαχρονικό, μοτίβο διακόσμησης, που συναντάται συχνά και για μεγάλο διάστημα, π.χ από τον διάκοσμο της Θόλου της Επιδαύρου(4ος αι π.Χ), μέχρι τον διάκοσμο της Αγίας Σοφίας (6ος – 8ος αι μ.Χ).

Η σβάστικα (στα ρωμαίικα γνωστή και ως τα γαμμάδια, ενδεχομένως και η αρχ. αγχεβασίην του Ηρακλείτου) όπως και το τρισκέλιον, το κολοβρατ, το μπορτζγαλι, και άλλα παρόμοια, αποτελούν πανάρχαια σύμβολα καλοτυχίας, χιλιάδες έτη πριν τα καπηλευτεί και τα ατιμάσει η κατάπτυστη Άκρα Δεξιά, ήτοι ο διεθνής φασισμός.

Επίσης, αποτελούν και τυποποιημένες απεικονίσεις προφανών, αν και ακατανόητα χαοτικών, φαινομένων κίνησης στην Φύση, για τον πρωτολαό των Αρίων, αλλά και ευρύτερα ως έκφανση του συλλογικού υποσυνειδήτου της Ανθρωπότητας, μια σχηματική προβολή για κάθε δίνη που σχηματίζεται σε ρευστά, π.χ η πνοή ανέμου. Έτσι και τα διάφορα μαιανδρικά μοτίβα αποτελούν τυποποιημένες απεικονίσεις υδάτινου κυματισμού και ροής, π.χ ποτάμι και θαλάσσια κύματα.

~ Άπουλοι (σαυνιτικής καταγωγής) ~

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ηλιακός ρόδακας,

σύμβολο της μακεδονικής δυναστείας των Αργεαδών,

όπως και δημοφιλές έμβλημα και στις δύο μεριές του Ιονίου Πελάγους

(π.χ Τάραντας & Ήπειρος).

~ παραδοσιακά τρίλωβος, σαμνιτικός θώρακας, με έντονη ελληνική επίδραση στις λεπτομέρειες  της τεχνοτροπίας ~

Εκτός από την επίδραση επί των Σαυνιτών, ο κλασικός Ελληνισμός έχει βαθιά επίδραση και σε άλλους λαούς, πέραν από ελληνοκατοικούμενες περιοχές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι πλούσιοι & ανεπτυγμένοι Ετρούσκοι: Αττικός αμφορέας,

που έχει βρεθεί στο Βουλτσι, της Ετρουσκικής Δωδεκαπόλεως, όπου ο περίφημος, αν και ανώνυμος, Αθηναίος ζωγράφος “του Ανδοκίδους” απεικονίζει θεοφρούρητον μονομαχία μεταξύ Βοιωτού (αριστερά, υπό την αιγίδα –ή μάλλον υπό την απειλήτης Αθηνάς, η οποία φέρει ..δειγματολόγιομαιάνδρων στο χιτώνα της, και το φιδίσιοτης γοργόνειο) και Αιτωλού (δεξιά, ο ευνοούμενος της Αθηνάς, Διομήδης, έχοντας πίσω του τονπανούργο Ερμή με το κηρύκειο), ένα στιγμιότυπο από το Θηβαϊκό Κύκλο μύθων:

Η Επιστροφή των Επιγόνων, ως sequel για τους Επτά επί Θήβας!

Οι Σαυνίτες θα αναμειχθούν δημιουργικά με τους κατακτημένους ιθαγενείς της Νοτίου Ιταλίας, πολλοί από τους οποίους είναι Ιταλιώτες Γραικοί. Για παράδειγμα, στην Καμπανία εμφανίζονται οι παράλιοι Οσκοί, Οπσκοί, ή Οπικοί, ύστερα από επιμιξία με τους Έλληνες αποίκους της περιοχής. Mε πόλεις ονομαστές, όπως η Κύμη (Cvmae), η Παρθενόπη (πόλη του 9ου αι π.Χ, γνωστή και ως Παλαιά Πόλη, σε αντιδιαστολή με την Νέα Πόλη –> Νάπολη, που χτίζεται από τους Κυμαίους το 475 π.Χ.), οι δύο Ποσειδωνίες (η Positano και η Paestvm), η Σύεσσα (= “…Γουρουνέζα“, το σημ. Τσιλέντο), η Πομπηία (Pompeii) και το Ηράκλειο (Hercvlanevm), η εθνότητα αυτή θα ευδοκιμήσει για αρκετούς αιώνες, αν και συχνά θα είναι υπόλογη στα ηγεμονικά κράτη της Ιταλική Χερσονήσου, δηλαδή στην Ετρουσκική Δωδεκάπολη, ύστερα στο Σάμνιο των ποιμένων-πολεμιστών, και τελικά στο Λάτιο, ως όχημα πλέον μιας Ρώμης κυρίαρχης.

https://i1.wp.com/static.pblogs.gr/f/535977-474BC.jpg

https://sites.google.com/site/evdaemonia/almanac-statistics/hellenic_meander_2.gif

 

κολυμβητής βουτάει από ψηλά,

ταβάνι τάφου του 475 π.Χ,

στην Ποσειδωνία/Paestvm

ο εν λόγω τάφος στην Ποσειδωνία/Paestvm,

με κύριο θέμα ένα κλασικό ελληνικό συμπόσιον,

όπως αυτά που περιγράφει ο Πλάτων

ελληνικό συμπόσιον δείπνον:

μην ξεχάσετε να κρασώσετε τον οίνον

ένεκα που κρασί <= νερωμένος οίνος,

όπου νερό <= νεαρόν ύδωρ <= ύδωρ φρέσκο, από την πηγή

https://sites.google.com/site/evdaemonia/almanac-statistics/hellenic_meander_2.gif

διήρης, αρχαϊκός πρόδρομος  της τριήρους,

του πιο δημοφιλούς πολεμικού πλοίου

της Κλασικής Αρχαιότητας

πεντηκόντορος, διαχρονικά δημοφιλές πλοίο με πενήντα κωπηλάτες

https://sites.google.com/site/evdaemonia/almanac-statistics/hellenic_meander_2.gif

https://i2.wp.com/static.pblogs.gr/f/532684-PerserKriege_500_478_BC.jpg

~ 480-478 π.Χ ~

Τον ίδιο καιρό, στον Ελλαδικό χώρο, μεσουρανεί ο ΚλασικόςΕλληνικός Πολιτισμός,

αψηφώντας την Περσική Αυτοκρατορία, τον πολιτισμό της οποίας και αντιγράφει δημιουργικά!

Η επιτυχία των Ελλήνων έγγυται στην ανωτερότητα:

              • των τακτικών τους (φύσει πολεμοχαρείς),
              • του φρονήματος τους (προάσπιση Ελευθερίας, όπως και προστασία βωμών & εστιών, έναντι της αδιαφορίας των κατακτητικών εισβολέων, προερχομένων από ποικίλα μηδοκρατούμενα έθνη),
              • του πολιτισμικού τους υποβάθρου (οι θεσμοί που προϋποθέτει μιαν πόλις-κράτος, αποδεικνύονται βέλτιστοι για την αξιοποίηση πόρων και Εμψύχου Δυναμικού!)
              • και της επιστήμης τους (τεχνολογικό προβάδισμα, αλλά και εφεύρεση της επιστημονικής μεθοδολογίας!)

https://i2.wp.com/static.pblogs.gr/f/535978-entasis.jpg

https://i0.wp.com/static.pblogs.gr/f/533181-golden_mean.jpg

Παρατηρείται και χρησιμοποιείται
συστηματικά στην Τέχνη, η Χρυσή Τομή (sectio aurea, sectio divina, divina proportio,
golden ratio, golden mean, golden section, harmonic division, division in extreme and mean ratio)!

https://spacezilotes.files.wordpress.com/2016/09/34722-dias_poseidonas09.jpg

Ζευς ή Ποσειδών

 

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

ΠΗΓΗ  https://sites.google.com

About sooteris kyritsis

Job title: (f)PHELLOW OF SOPHIA Profession: RESEARCHER Company: ANTHROOPISMOS Favorite quote: "ITS TIME FOR KOSMOPOLITANS(=HELLINES) TO FLY IN SPACE." Interested in: Activity Partners, Friends Fashion: Classic Humor: Friendly Places lived: EN THE HIGHLANDS OF KOSMOS THROUGH THE DARKNESS OF AMENTHE
This entry was posted in HISTORIC THEMES and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s