Ο ΚΗΠΟΣ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ (B)


 

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ 19/05/15)

ΑΓΝΩΣΤΟΥ (ή αγνώστων Αράβων )

ΕΡΩΤΙΚΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

( Από τις «Χίλιες και μία Νύχτες»)

1

Λευκό το μέτωπο της σαν το κρίνο·

τα μαγουλά της σαν της παπαρούνας

τα μάτια της σα μάτια ελαφίνας

το φρύδι σαν το νιούτσικο φεγγάρι

όταν τελειώνει ο μήνας Σιαμπάν

και ξεκινά το Ραμαζάνι της χρονιάς·

το στόμα της ολόιδιο δαχτυλίδι

είναι του Σουλεϊμάν·

τα χείλη της δυο φράουλες (ή μήπως δυο κοράλλια;)

τα δόντια της σαν φύλλα ενός άσπρου λουλουδιού

(ή κομπολόι από μαργαριτάρια;)

έχει της αντιλόπης το λαιμό

κ’ είναι τα στήθια της δυο ρόδα που ανοίγουν.

Το σώμα, λυγερό, κυματιστό,

ωσάν το τρυφερό ζαχαροκάλαμο.

2

Αν θες στ’ αλήθεια γλέντι να χαρείς

τέσσερα όργανα παράγγειλε να φτάσουν:

Άρπα, λαγούτο, φλάουτο και λύρα.

Και τέσσερις να έρθουν ευωδιές:

Μόσχου και σμύρνας, τριαντάφυλλου, βιολέτας.

Μα όλ’ αυτά δεν είναι τίποτε σα λείπουν

τούτα εδώ τα τέσσερα: Ο έρωτας,

αγάπη, αγάπη και ο έρωτας.

3

Το μυστικό σου στην καρδιά καλά κλεισμένο κράτα

γιατί αν βγει απ’ την καρδιά πια μυστικό δεν είναι.

Αν το δικό σου δεν μπορεί στήθος να το φυλάξει

πώς θα μπορούσε να κλειστεί στο στήθος ενός άλλου;

4

Σκύψε να σε φιλήσω… Μη φοβάσαι… Σκύψε…

Τα ρόδα μόνο μας κοιτούν, τα γιασεμιά μας βλέπουν.

Έλα στην αγκαλιά μου. Δεν αντέχω· έλα, αχ!

Μα κλείσε αμέσως το παράθυρο γιατί

αν θα μας έβλεπε θα ζήλευε ο Αλλάχ.

ΑΓΝΩΣΤΟΥ

ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

(Από τις «Χίλιες και μία Νύχτες»)

ΤΟ ΧΕΛΙΔΟΝΙ

Αν κάμνω κατοικία μου τα σπίτια των ανθρώπων

είναι γιατί αρέσει μου να είμαι πάντα ξένος

κ’ είναι που βρίσκω όμορφο το να ’σαι μουσαφίρης.

Με τη φωλιά μου δεν χαλώ τα σπίτια των ανθρώπων

αφού τη χτίζω με υλικά της ακροποταμιάς.

Αυξάνω τους κατοίκους των σπιτιών όμως καθόλου

δεν τους βαραίνω εγώ, αφού, ζητάω την τροφή μου

τριγύρω στους αγρούς. Κι έτσι στο σπίτι μ’ αγαπούνε

και λιγουλάκι με θαρρούν πώς είμαι και δικός τους.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΑΣ

Μ’ αποκαλούν δασκάλα της σοφίας· μα ποιος τάχα

πραγματικά κατέχει τη σοφία; Σα γεννηθώ

αποτραβιέμαι από τον κόσμο και μια τρύπα

σ’ ένα ερείπιο ή σ’ ένα δέντρο είναι το σπίτι μου.

Χωρίς γειτόνους, σύνορα και βάσανα. Λατρεύω

φτώχεια και μοναξιά και στοχασμό. Η ευτυχία

και οι χαρές διαβαίνουν γρήγορα. Ο κόσμος

είναι το κούφιο που χτισμένο είναι στο κούφιο.

Ω βέβαια προτίμησα μια τρύπα για να μένω.

Ω βέβαια προτίμησα παρέα τον εαυτό μου.

Μ’ αποκαλούν δασκάλα της σοφίας. Μα ποιος τάχα

πραγματικά κατέχει τη σοφία; Που να ξέρω;

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΝΟΥ

Είμαι ο κύριος της γης και του αέρα

αλλά προπάντων μου ανήκει το νερό.

Το χιόνι έχω σώμα μου και κρίνο έχω λαιμό.

Κ’ είναι το ράμφος μου μια κάψα κεχριμπάρι.

Από ασπράδα, μοναξιά και στοχασμό

είναι φκιαγμένη η δική μου η χάρη.

Γνωρίζω του νερού τα μυστικά·

τους θησαυρούς που κρύβει στο βυθό.

Κι ενώ αρμενίζω με τα ίδια μου πανιά

αυτός που με κοιτάζει απ’ τη στεριά

δεν ξέρει τι θα πει μαργαριτάρι·

μαζεύει μόνο τον ολόπικρο αφρό.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ

Τρέφομαι μ’ ό, τι παίρνω από λουλούδια και καρπούς

δίχως να προκαλέσω τους κάποια ζημιά ή βλάβη.

Μου φτάνει το περίσσευμα κι εκείνο μόνο παίρνω

και φορτωμένη έρχομαι στο σπίτι να δουλέψω.

θαύμα είν’ οι κερήθρες μου αρχιτεκτονικής

και ο Ευκλείδης βλέποντας τέτοια γεωμετρία

θα ’θελε από την τέχνη μου ίσως να διδαχτεί.

Κερί και μέλι βγάζω εγώ με σώμα κι εργασία.

Δίνω τη γλύκα μα μαζί δίνω και το κεντρί.

Αφού όπως λένε το γλυκό το ξέρουμε απ’ την πίκρα

και το βαρύ το νοιώθουμε ξέροντας τ’ αλαφρύ.

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

ΥΦΑΝΤΗΣ

ΑΠΟ ΤΟ ΟΜΩΝΥΜΟ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΒΙΒΛΙΟ 

ΠΗΓΗ  ah-ach.blogspot

About sooteris kyritsis

Job title: (f)PHELLOW OF SOPHIA Profession: RESEARCHER Company: ANTHROOPISMOS Favorite quote: "ITS TIME FOR KOSMOPOLITANS(=HELLINES) TO FLY IN SPACE." Interested in: Activity Partners, Friends Fashion: Classic Humor: Friendly Places lived: EN THE HIGHLANDS OF KOSMOS THROUGH THE DARKNESS OF AMENTHE
This entry was posted in POECIA=ΠΟΙΗΣΗ and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

