ΤΥΠΩΜΑΤΑ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΙ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ


A)EKT: Eπέτρεψε στην Ιρλανδία να «πλαστογραφήσει» 51 δισ. ευρώ!

Kι όμως. Η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας ουσιαστικά πλαστογράφησε 51 δισ. ευρώ, ένα ποσό που δεν έχει καμία σχέση με έκδοση κρατικών ομολόγων, ούτε αποτελεί δάνειο από την ΕΚΤ ή από οποιαδήποτε άλλη πηγή. Το ποσό αυτό ήρθε από το πουθενά και, σύμφωνα με τον ξένο τύπο, αποτελεί παλστογραφία, με όλη την έννοια της λέξεως.

Η ιστορία έχει ως εξής… Η εφημερίδα Irish Independent έμαθε χθες αργά το βράδυ, πως η κεντρική τάπεζα της Ιρλανδίας χρηματοδοτεί ένα πρόγραμμα εκτάκτου δανεισμού ύψους 51 δισ. ευρώ, τυπώνοντας η ίδια τα χρήματα αυτά! Αυτό μάλιστα το ποσό, τοποθετείται στον ισολογισμό της τράπεζας ώς «άλλα κεφάλαια».
Εκπρόσωπος της ΕΚΤ δήλωσε πως η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας τυπώνει η ίδια χρήματα και τα δανείζει στις τράπεζές της, και δεν δανείζεται ρευστότητα από την ΕΚΤ για να χρηματοδοτήσει τις πληρωμές της. Η ΕΚΤ δήλωσε επίσης πως η τράπεζα της Ιρλανδίας μπορεί να δημιουργήσει τα δικά της κεφάλαια, εάν κριθεί απαραίτητο, αρκεί να ειδοποιηθεί η ΕΚΤ.
«Αλλα κεφάλαια»… Ποιά άλλα κεφάλαια; Είναι «Ok» δηλαδή να τυπώνει κάποια χώρα χρήμα, «αρκεί να το γνωρίζει η ΕΚΤ»; Συγγνώμη, αλλά αυτό δεν αποτελεί ευθεία παραβίαση όλων των κανόνων και των Συμφωνιών της ΕΕ; Σε ότι αφορά τον όρο «άλλα κεφάλαια», αυτό δεν υφίσταται. Το τύπωμα του ποσού αυτού δεν έχει να κάνει με ομόλογα. Οπως τονίζει ο ιρλανδικός τύπος, είναι ξεκάθαρο πως η τράπεζα της Ιρλανδία τύπωσε 51 δισ. ευρώ από το πουθενά και τα μοίρασε στις τράπεζές της. Γι αυτό ο δανεισμός της από την ΕΚΤ μειώθηκε τον Δεκέμβριο…
Και εάν λοιπόν όλα αυτά είναι «νόμιμα» και «αποδεκτά», τότε προς τί η όλη συζήτηση και ο πονοκέφαλος περί επέκτασης του μεγέθους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοδήτησης, πέραν των 440 δισ. ευρώ. Η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορογαλία, το Βέλγιο, μπορούν όλες να τυπώσουν χρήμα και το πρόβλημα λύθηκε. Αφού λοιπόν νομικά είναι σωστό, αφού η ΕΚΤ είναι σύμφωνη, γιατί να μην μπορεί η κάθε μία χώρα να τυπώνει τ α ευρώ της για να πληρώσει το χρέος της;
Φυσικά, δεν είναι δυνατόν να συμβεί αυτό, και το ερώτημα που προκύπτει είναι πως, από τη στιγμή που έγινε αυτό το τεράστιο… λάθος, από πλευράς ΕΚΤ, γιατί η Γερμανία δεν έχει γυρίσει να πει κάτι;
Τα πρόσφατα επίσημα στοιχεία του τέλους του Δεκεμβρίου που μόλις δημοσιεύτηκαν, δείχνουν πως η Anglo Irish Bank και άλλες ιρλανδικές τράπεζες, δανείστηκαν 51 δισ. ευρώ από την κεντρική τράπεζα της ιρλανδίας, μέσω ενός «σκοτεινού» και περίεργου προγράμματος το οποίο τοπεθετείται στον ισολογισμό στην κατηγορία «άλλα κεφάλαι» Αυτά, έρχονται να προστεθούν στα 132 δισ. ευρώ που δανείστηκαν ήδη από την ΕΚΤ.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, το συγκεκριμένο νέο απότελεί τεράστιο σκάνδαλο. Οπως τονίζει ο κ. Tim Congdon του International Monetary Research, αυτή η ιστορία είναι μία ιστορία τρόμου που αποδεικνύει την άθλια κατάσταση του ιρλανδικού τραπεζικού συστάματος. Οι ιρλανδικές τράπεζες έχουν δανειστεί συνολικά 183 δισ. ευρώ, ή το 110% του ιρλανδικού ΑΕΠ. Η κεφαλαιακή τους επάρκεια είναι τραγική και οι καταθέσεις τους σε λίγο θα είναι ανύπαρκτες. Ολο αυτό θα καταλήξει, όπως τονίζει ο αναλυτής, να προστεθεί στο εθνικό χρέος της χώρας.
Ελευθερία Κούρταλη
ekourt@kerdos.gr

Κέρδος  /2011

EUCHARISTOOMEN DIONYSIE ITALIKE

B)Επιμένει η Ραχήλ: Ναι, μπορούμε να τυπώσουμε ευρώ σε περίπτωση ανάγκης

Σε δήλωσή της στο protothema.gr η υποψήφια του ΣΥΡΙΖΑ απαντά ότι η ΝΔ έχει ήδη τυπώσει 90 δισ.ευρώ – «Πετροβολούν την μηλιά με τα καλύτερα μήλα», λέει η κυρία Μακρή – Διαβάστε ολόκληρη την δήλωσή της

Επιμένει η Ραχήλ Μακρή ότι «μπορούμε να κόψουμε» ευρώ μέχρι το ύψος των 100 δισεκατομμυρίων ευρώ, παρά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η χθεσινή δήλωσή της σε τηλεοπτικό σταθμό της Κοζάνης και ενώ τα κορυφαία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ παίρνουν αποστάσεις ή αποδοκιμάζουν τη δήλωσή της εκείνη επανέρχεται.

«Ναι, μπορούμε να τυπώσουμε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Άλλωστε η ΝΔ έχει ήδη τυπώσει 90 δισ. ευρώ και τα στελέχη της επιτίθενται σε μένα από άγνοια και ασχετοσύνη» τονίζει η Ραχήλ Μακρή σε δήλωσή της στο protothema.gr.
Τι κι αν ο Δημήτρης Παπαδημούλης κάλεσε τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ «αν δεν γνωρίζουν ένα θέμα» να μην αυτοσχεδιάζουν ή ο Νίκος Χουντής αποστασιοποιείται πλήρως «δεν λέμε εμείς τέτοιο πράγμα», η Ραχήλ Μακρή επιμένει.
Διαβάστε τι απαντά μέσα από το protothema.gr η Ραχήλ Μακρή που χθες υποστήριξε ότι αν χρειαστεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα κόψει χρήμα εκτιμώντας μάλιστα ότι αυτό θα μπορούσε να φτάσει σε ύψος τα 100 δισ. ευρώ.
«Η αήθης επίθεση στο ΣΥΡΙΖΑ από τα κόμματα της διαστρέβλωσης της αλήθειας τους γελοιοποιεί με γεωμετρικά αυξανόμενη πρόοδο. Ρωτήθηκα λοιπόν για το τι θα κάνουμε εάν η ΕΚΤ κλείσει την στρόφιγγα της ρευστότητας απάντησα ότι θα χρησιμοποιήσουμε το μηχανισμό εκτάκτου ρευστότητας όπως προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο της ευρωζώνης. Ο μηχανισμός «Emergency Liquidity Assistance (ELA)» είναι θεσμική δυνατότητα του κράτους μέλους» απαντά η Ραχήλ Μακρή και προσθέτει: «Υποψήφιοι βουλευτές της ΝΔ αρθρογραφούν για αυτόν. Η Συγκυβέρνηση ψηφίζει νόμους όπου ο μηχανισμός χρησιμοποιείται, αλλά τα στελέχη της ΝΔ της ΠΕ Κοζάνης δεν είναι δυνατόν να τον καταλάβουν. Τρομοκρατούν τον κόσμο με τον μπαμπούλα του ΣΥΡΙΖΑ, δεν λένε ότι έχει ήδη χρησιμοποιηθεί ο μηχανισμός από Ελλάδα και Ιρλανδία και πιστεύουν ότι με μοντάζ θα κοροϊδέψουν τους Έλληνες».
Κατά την άποψη της υποψήφιας με τον ΣΥΡΙΖΑ στην Κοζάνη «τα στελέχη αυτά που η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έστειλε σπίτι τους διατυμπανίζουν ότι υποστηρίζουν την σταθερότητα και τα ευρώ χωρίς να γνωρίζουν, όπως αποδεικνύεται ούτε τι είναι σταθερότητα ούτε τι είναι ευρώ. Η άγνοια και η ασχετοσύνη τους οδηγούν στο να χλευάζουν ότι δεν καταλαβαίνουν. Εγγυούνται το ευρώ χωρίς να έχουν διαβάσει τα θεσμικά κείμενα της ευρωζώνης. Με τέτοια στελέχη η πορεία της ΝΔ προς κόμματα και αποκόμματα, που παίζουν ακόμα με παιδικά τρενάκια είναι εξασφαλισμένη και φυσικά θα ακολουθήσει αυτή του ΠΑΣΟΚ και τον βολικών κλώνων αυτού στο χρονοντούλαπο της ιστορίας».
Όπως λέει κάποιοι βιάστηκαν να της επιτεθούν χρησιμοποιώντας χαρακτηρισμούς προσβλητικούς απέναντί της για όλα όσα είπε: «Όσο και εάν τα συστημικά μέσα ενημέρωσης προσπαθούν να υποστηρίξουν την επίθεση των οικονομικά αναλφάβητων, όσο και εάν χρησιμοποιούν προσβλητικούς χαρακτηρισμούς εναντίων μου, όσο και εάν πετροβολούν την μηλιά με τα καλύτερα μήλα, η ουσία παραμένει. Φωνάζουν για να καλύψουν το κενό γνώσης και ο ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί την μόνη μηλιά που δεν έχει σκουληκιασμένα μήλα στον οπωρώνα του ελληνικού πολιτικού συστήματος. Το νέο πολιτικό σύστημα γεννήθηκε, ευτυχώς θα πάψουν να κυβερνούν τα τέρατα».

PAGAN http://www.protothema.gr/

 

C)Ελλάδα, ο παράδεισος του εργολάβου

Δρόμοι στρωμένοι με ευρώ, βεβαίως για τους εργολάβους, αποδεικνύονται οι αυτοκινητόδρομοι, είτε κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης είτε ως κλασικά δημόσια έργα.

Διόδια για την πρώτη κατηγορία, υπερβάσεις και συμπληρωματικές συμβάσεις για τη δεύτερη, αποδεικνύουν απλώς ότι«μονά-ζυγά» είναι οι κερδισμένοι, αλλά και… διαμαρτυρόμενοι. Την Τρίτη οι ανάδοχοι και των πέντε αυτοκινητόδρομων έχουν προαναγγείλει συνέντευξη Τύπου για να πουν και επίσημα ότι τα έργα δεν βγαίνουν!

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας. Με «ζεστό» χρήμα 153 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει μόλις το 7% του προϋπολογισμού των έργων, η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» θα έχει την εκμετάλλευση των διοδίων ώς το 2037. Στο μεγάλο έργο των 2,2 δισ. ευρώ, οι κατασκευαστές έχουν επίσης αναλάβει να καλύψουν και το 41% του κόστους με δάνεια, που πρέπει να αποπληρώσουν. Ωστόσο, η ίδια η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ώς το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο εν γνώσει του τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.

Η «συνταγή», βεβαίως με παραλλαγές, είναι δοκιμασμένη στη χώρα μας τη δεκαετία του ’90, όταν επανήλθε το σύστημα μελέτη-κατασκευή-χρηματοδότηση-παραχώρηση και ξεκίνησαν τα λεγόμενα συγχρηματοδοτούμενα μεγάλα έργα. Το πρώτο πακέτο περιλάμβανε την Αττική οδό, τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου και το νέο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Στους αρχικούς σχεδιασμούς είχε περιληφθεί και το μετρό Θεσσαλονίκης, όμως στην πορεία αποδείχθηκε ότι το έργο δεν ήταν ανταποδοτικό και οι τράπεζες δεν ήταν διατεθειμένες να το χρηματοδοτήσουν. Δεν ήταν δύσκολο να βρεθούν αφορμές για να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, ευτυχώς χωρίς επιβάρυνση για το Δημόσιο.

Ανάλογη διαδικασία ακολουθήθηκε και το 2009, αυτή τη φορά με την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, που είχε περιληφθεί στο δεύτερο πακέτο μαζί με τους πέντε αυτοκινητόδρομους. Το έργο αποδείχθηκε ασύμφορο και ακυρώθηκε μετά τη γνωμοδότηση της αρχαιολογικής υπηρεσίας, που όμως εκδόθηκε μετά την υπογραφή της σύμβασης. Βεβαίως δεν έχασε ο ανάδοχος του έργου των 480 εκατ. ευρώ, που ζήτησε λύση της σύμβασης με υπαιτιότητα του Δημοσίου και διεκδίκησε αποζημίωση ύψους 400 εκατ. ευρώ. Προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και εξασφάλισε αποζημίωση ύψους 68 εκατ. ευρώ για προετοιμασίες που είχε κάνει. Να σημειωθεί ότι αν προχωρούσε η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου η δημόσια συμμετοχή θα ήταν 90 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, οι Ελληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν πανάκριβα για ένα έργο που δεν έγινε. Μάλιστα οι εργολάβοι έχουν προσφύγει στη διαιτησία γιατί θεωρούν ότι το ποσό που τους επιδικάστηκε είναι μικρό!

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Αττικής οδού. Τα έργα ξεκίνησαν το 1994 με προϋπολογισμό 426 δισ. δραχμές (σ.σ. εκείνη την εποχή δεν υπήρχε στον ορίζοντα ευρώ και βεβαίως δεν είχε οριστεί η ισοτιμία του με τη δραχμή), αλλά στην πορεία ανέκυψαν και τα… απρόβλεπτα που στοίχισαν στους φορολογουμένους επιπλέον 549 δισ. δραχμές, δηλαδή άλλη μία Αττική οδό! Ιδιαίτερα στην Περιφερειακή Υμηττού, έπειτα από προσφυγές στο ΣτΕ, που αποδείχθηκαν η «χαρά του εργολάβου», διατέθηκαν για έργα προστασίας του περιβάλλοντος 195 δισ. δραχμές, έναντι 19 που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Το 2004, που παραδόθηκε το τελευταίο κομμάτι του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της πρωτεύουσας, το κόστος έφτασε στο 1,23 δισ. ευρώ.

Ο χρόνος παραχώρησης της Αττικής οδού, με βάση τη σύμβαση, λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024. Υπάρχει ωστόσο πρόβλεψη ότι θα περιέλθει στο Δημόσιο νωρίτερα όταν οι κατασκευαστές πετύχουν απόδοση 11,6% των ιδίων κεφαλαίων, που ανέρχονται σε 174 εκατ. ευρώ. Οι μέσοι κυκλοφοριακοί φόρτοι, ακόμα και το 2010 με την οικονομική κρίση στο φόρτε της, διαμορφώθηκαν στις 281.329 διελεύσεις την ημέρα, έναντι 243.714 που είχαν προβλεφθεί από τη μελέτη. Ο ετήσιος τζίρος, με στοιχεία που μας έδωσε η κοινοπραξία, ξεπερνά τα 226 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας υπολογίζονται σε 89,3 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι ο αυτοκινητόδρομος παραμένει ιδιαίτερα κερδοφόρος και ενισχύει την εκτίμηση ορισμένων ότι έχει μειωθεί ο χρόνος παραχώρησης κατά 2 έως και 3 χρόνια. Γι’ αυτόν τον λόγο οι εργολάβοι προσφέρουν από χρόνια εκπτωτικά προγράμματα για τους κατόχους ηλεκτρονικών συσκευών, του λεγόμενου e-pass, που χρησιμοποιούν 395.000 οδηγοί. Επιπλέον δεν τηρούνται οι αυξήσεις που προβλέπονται στη σύμβαση για τις τιμές των διοδίων. Είναι ενδεικτικό ότι στα Ι.Χ. η τιμή χωρίς έκπτωση διατηρείται στα 2,8 ευρώ, ενώ θα έπρεπε να διαμορφωθεί γύρω στα 3,7 ευρώ.

ΖΕΥΞΗ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ Η πρώτη -στα νεότερα χρονικά, γιατί έχουν προηγηθεί συμβάσεις με την Ούλεν για το δίκτυο ύδρευσης, την Πάουερ για τον φωτισμό κ.λπ.- σύμβαση παραχώρησης αφορά τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου, που υλοποιήθηκε από κοινοπραξία ελληνικών και κυρίως γαλλικών συμφερόντων. Το κόστος της επένδυσης έφτασε τα 740 εκατ. ευρώ, όπως προέβλεπε η σύμβαση, από τα οποία τα ίδια κεφάλαια της κοινοπραξίας ήταν 10% και το 50% τραπεζικά δάνεια με κρατική εγγύηση. Η παραχώρηση διαρκεί ώς το 2039, προβλέπεται όμως ότι το έργο θα περιέλθει νωρίτερα στο Δημόσιο αν οι εργολάβοι εξασφαλίσουν απόδοση 11,5% επί των ιδίων κεφαλαίων τους. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας στους οποίους απευθύνθηκε η «Ε» ήταν ιδιαίτερα φειδωλοί σε στοιχεία. Μας είπαν ότι από την αρχή η κίνηση ήταν χαμηλότερη από την αναμενόμενη και γι’ αυτό οδηγήθηκαν σε εκπτωτικά πακέτα για τους συχνούς χρήστες της γέφυρας. Μας ανέφεραν ότι η ημερήσια κυκλοφορία διαμορφώνεται στις 12 με 13 χιλιάδες διελεύσεις και ο μέσος ετήσιος τζίρος ανέρχεται σε 48 εκατ. ευρώ. Δεν μας έδωσαν πληροφορίες για τα καθαρά έσοδα, απλώς μας ενημέρωσαν ότι είναι σημαντικό το κόστος συντήρησης της γέφυρας.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ Πιο σύνθετη είναι η περίπτωση του αεροδρομίου στα Σπάτα, που λειτούργησε τον Μάρτιο του 2001 και υλοποιήθηκε με σύμβαση παραχώρησης συνολικού ύψους 685 δισ. δραχμών. Από το ποσό αυτό τα 78 δισ. δραχμές προήλθαν από το λεγόμενο «σπατόσημο», ενώ το Δημόσιο κατέβαλε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και κοινοτικά προγράμματα επιπλέον 44 δισ. δραχμές. Σε 370 δισ. δραχμές ανήλθε το δάνειο-μαμούθ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στην εταιρεία λειτουργίας του αεροδρομίου το Δημόσιο μετέχει με 55%, ενώ το υπόλοιπο ανήκει στο επενδυτικό σχήμα στο οποίο κυριαρχούν γερμανικές εταιρείες. Ανάλογη είναι και η κατανομή στα κέρδη, που παρά τη διεθνή κρίση καταγράφουν άνοδο και το 2009 διαμορφώθηκαν στα 264 εκατ. ευρώ, έναντι 149 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.

ΜΕΤΡΟ Αλλά και στα κλασικά δημόσια έργα οι εργολάβοι δεν χάνουν. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του βασικού έργου του Μετρό, των γραμμών Εθνική Αμυνα-Σύνταγμα και Σύνταγμα-Δάφνη, που εγκαινιάστηκαν τον Ιανουάριο του 2000. Το αρχικό κόστος ήταν 185 δισ. δραχμές που το 1994 με τις συμπληρωματικές συμβάσεις… εκτροχιάστηκαν στα 506,5 δισ. για να καλυφθούν τα κενά της σύμβασης-κουρελού, όπως έλεγε η τότε κυβέρνηση, ενώ η Ν.Δ. έκανε λόγο για «καύσιμα στον μετροπόντικα». Στη συνέχεια ήρθαν τα… απρόβλεπτα που διαμόρφωσαν το κόστος στα 711 δισ. δραχμές.

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Οι συμπληρωματικές συμβάσεις και οι υπερβάσεις των αρχικών κοστολογίων ήταν κανόνας για τον βασικό άξονα της Εγνατίας. Ο αυτοκινητόδρομος των 670 χλμ., που ενώνει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα, ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το 1995 και με το ελληνικότατο «βλέποντας και δίνοντας». Οι μελέτες αποδείχθηκαν ελλιπείς και χρειάστηκε να γίνουν αλλαγές επί αλλαγών. Το έργο ολοκληρώθηκε το 2009 με κόστος 6 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,24 δισ. εξασφαλίστηκαν μέσω δανεισμού του Δημοσίου. Εξαίρεση αποτέλεσαν ορισμένα τμήματα στην Ηπειρο που δόθηκαν στην κυκλοφορία τον περασμένο χρόνο. Ακόμη και σήμερα κατασκευάζεται ένα μικρό κομμάτι όπου παρουσιάστηκαν έντονα γεωλογικά φαινόμενα.

Κοινός παρονομαστής το θεσμικό πλαίσιο, που κατοχυρώνει στην ουσία τους εργολάβους και χάρη στη νομική υποστήριξη που διαθέτουν «στριμώχνουν» το Δημόσιο. Με τη διατησία και το μπαράζ προσφυγών έχουν τη δυνατότητα να κερδίζουν σοβαρές αποζημιώσεις, ενώ ακόμα και να κηρυχθούν έκπτωτοι χαμένοι είναι οι φορολογούμενοι και τα έργα. *

12 ΦΟΡΕΣ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟΙ

Πληρώνουμε μέχρι 65 εκατ. ? το χιλιόμετρο όταν η Ισπανία με ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο πληρώνει 12 φορές λιγότερο

ΜΟΝΑ-ΖΥΓΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ

Είτε κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης είτε ως κλασικά δημόσια έργα οι σίγουρα κερδισμένοι είναι οι

 

της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ (Ελευθεροτυπία)

Σάββατο, 5 Φεβρουαρίου 2011

Πηγή: Ελευθεροτυπία

About sooteris kyritsis

Job title: (f)PHELLOW OF SOPHIA Profession: RESEARCHER Company: ANTHROOPISMOS Favorite quote: "ITS TIME FOR KOSMOPOLITANS(=HELLINES) TO FLY IN SPACE." Interested in: Activity Partners, Friends Fashion: Classic Humor: Friendly Places lived: EN THE HIGHLANDS OF KOSMOS THROUGH THE DARKNESS OF AMENTHE
This entry was posted in News and politics and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s