ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΡΑΒΙΚΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ


ΙΣΛΑΜ

Του Υποστρατήγου ε.α. Σ. Κουρκούμπα

Μέλους της ΕΛ.Ε.Σ.ΜΕ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η λέξη Ισλάμ προϋπήρχε στον Αραβικό κόσμο της Μέκκας , προ της επικρατήσεως της θρησκείας του Μωάμεθ, και σήμαινε τη συμφωνία ,τη συνθήκη, το λόγο τιμής για το κλείσιμο μιας υποθέσεως. Ο Μωάμεθ έδωσε με το κήρυγμά του νέο περιεχόμενο και δύναμη στον παλιό όρο και χρησιμοποίησε αυτόν για να δηλώσει την υπαρξιακή υπακοή των πιστών στον Αλλάχ (Θεό).

     Με το πέρασμα του χρόνου, όπως  στη Χριστιανική εκκλησία, έτσι και στον Ισλαμισμό  ανεφύεσαν  πολλές αιρέσεις με διάφορες ροπές που απομακρύνθηκαν από την αρχική διδασκαλία και το πνεύμα του Μωαμεθανισμού. Σήμερα  υφίστανται δύο μεγάλες κατηγορίες Μουσουλμάνων, οι Σουνίτες ,οι θεωρούμενοι ορθόδοξοι Μουσουλμάνοι που πιστεύουν βασικά στο κοράνιο και στην ιερά παράδοση (Σούνα) και οι Σιίτες, οι αιρετικοί, που η βασική τους διαφορά από τους Σουνίτες είναι στο πρόσωπο της διαδοχής του Μωάμεθ. Οι Σιίτες πιστεύουν ότι μόνο  οι απευθείας απόγονοι του Μωάμεθ είναι κανονικοί Χαλίφηδες (τοποτηρητές) και ως εκ τούτου αναγνωρίζουν ως μοναδικό και γνήσιο διάδοχο του Μωάμεθ τον πρωτεξάδελφο  και γαμπρό του από την κόρη του Φατιμά, Αλί .

Το πρόβλημα της διαδοχής του Μωάμεθ , παρουσιάστηκε αμέσως μετά το θάνατό του και αποτελεί μέχρι σήμερα  σημείο τριβής μεταξύ των Σουνιτών και Σιιτών , το οποίο πολλές φορές καταλήγει σε βαθύ  μίσος και θερμές συγκρούσεις μεταξύ  των Μουσουλμάνων, κυρίως στη Μέση Ανατολή. 

Για να μπορέσει κανείς να αντιληφθεί  το μέγεθος της αποστάσεως που  χωρίζει τις  δύο μεγάλες κατηγορίες του Ισλάμ και τις  καθημερινές  τους διαμάχες και συγκρούσεις   θα πρέπει ν’ ανατρέξει   στις ιστορικές αναφορές περί  του Μωαμεθανισμού .

ΜΩΑΜΕΘ

Ο Μωάμεθ ,ιδρυτής της θρησκείας του Ισλαμισμού, που από το όνομά του καλείται και Μωαμεθανισμός, γεννήθηκε στη Μέκκα της Αραβίας περίπου  το  570 μ.Χ. και πέθανε στη Μεδίνα την 7ηή 8η Ιουνίου 632.

Για τη ζωή και το έργο του ασχολήθηκαν πολλοί ιστορικοί όλων των εποχών και θρησκειών αλλά πολλά σημεία της ζωής και του έργου του δεν είναι τελείως εξακριβωμένα, γιατί ανάλογα της προελεύσεως των ιστορικών είτε μεγαλοποιήθηκαν και περιεβλήθησαν   με μεγάλη αίγλη αν ήταν Άραβες είτε διαστρεβλώθηκαν αν ήταν Χριστιανοί, λόγω θρησκευτικού φανατισμού.

Ο  Μωάμεθ κατάγονταν, κατά τους Άραβες ιστορικούς, από την ένδοξη και ιστορική οικογένεια των Κορεϊσιτών, η οποία είχε αποκτήσει μεγάλη δύναμη και πλούτο, επειδή της είχε ανατεθεί η φύλαξη του ιερού προσκυνήματος της Καάβα στη Μέκκα.

Ο πατέρας του Μωάμεθ, Αμπνταλλά,  πέθανε πριν τη γέννησή του αφήνοντάς  του πέντε καμήλες και μία δούλη  από την Αιθιοπία, την Μπαρακάτ, η οποία μετά το θάνατο και της μητέρας τουΑμινέ ανέλαβε τη φροντίδα του ως δεύτερη μητέρα μέχρι να τον παραδώσει στο  παππού του, από τον πατέρα του, Αμπντέλ Μοτάλεμπ.

Μετά το θάνατο του παππού  του  ανέλαβε τη φροντίδα του ο θείος του, Αμπού Τάλεμπ,  αδελφός του πατέρα του και συνδέθηκε με μεγάλη φιλία με το γιο του Αλί, ο οποίος αργότερα  θα είναι ένας από τους πρώτους και πλέον πιστούς οπαδούς του . Την εποχή εκείνη ο θείος του  είχε αναλάβει τη φύλαξη της ιερής Καάβας. Ήταν τότε ο Μωάμεθ οκτώ ετών. Σε ηλικία δώδεκα ετών η πνευματική του ανάπτυξη ήταν εξαίρετη, είχε ισχυρή μνήμη και τον χαρακτήριζε φιλομάθεια.  Ανήσυχο πνεύμα όπως ήταν, απέκτησε ποικίλες γνώσεις  από τις συζητήσεις με τους προσκυνητές της Καάβα και κυρίως από τους Πέρσες σοφούς της εποχής. Κατά τη μετάβασή του για εμπορικούς λόγους με το θείο του Αμπού στη Συρία απέσπασε το θαυμασμό Νεστοριανού Χριστιανού μοναχού, με τον οποίον  είχε θρησκευτικές συζητήσεις επί της θέσεώς του εναντίον της ειδωλολατρίας με την οποίαν είχε ανατραφεί. Αυτή ήταν και  η πρώτη του επαφή με τη Χριστιανική θρησκεία.

Σε ηλικία είκοσι πέντε ετών παντρεύτηκε τη σαραντάχρονη πλούσια χήρα Χατίτζα,  απέκτησε οικονομική ανεξαρτησία και πολύτιμο σύμβουλο τον ανεψιό της  Ουάρακα, εβραϊκής καταγωγής, που είχε προσχωρήσει στο Χριστιανισμό με μεταφυσικά και αστρολογικά ενδιαφέροντα. Με τη Χατίτζα  έζησε  είκοσι χρόνια αποκτώντας τέσσερις κόρες και δύο γιους. Οι γιοι πέθαναν μικροί ενώ από τις κόρες του η Φατιμά (παντρεύτηκε τον εξάδελφο του Αλί) είναι η πιο γνωστή και σεβαστή κυρίως από τους Σιίτες. 

Ένα μήνα μετά το θάνατο της Χατίτζα  επέλεξε για σύζυγό του την πολύ ωραία κορασίδα Αϊσά (ιερό σήμερα πρόσωπο του Ισλάμ), κόρη του πιστού οπαδού του Αμπού Μπέκερ, ηλικίας μόνο επτά ετών, την οποία παντρεύτηκε δύο χρόνια αργότερα, σύνηθες φαινόμενο για την εποχή εκείνη. Ο Μωάμεθ αγάπησε την Αϊσά με πάθος, όσο δεν αγάπησε άλλη σύζυγο σε όλη του τη ζωή (απέκτησε δεκαέξι συνολικά συζύγους). Η Αϊσά θα διαδραματίσει αργότερα σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της διαδοχής του Μωάμεθ (Χαλίφηδες).

Σε οικογενειακό συμβούλιο που έγινε για να κρίνει  σχετική κατηγορία κατά της  Αϊσά,  σώθηκε κυριολεκτικά από το  Μωάμεθ ,λόγω της υπερβολικής αδυναμίας και αγάπης που της είχε ενώ ο πρωτεξάδελφος ,  γαμπρός και πιστός οπαδός  του, Αλί (είχε νυμφευθεί τη κόρη του Μωάμεθ Φατιμά ) ήταν φανατικός κατήγορός της. Τη στάση αυτή του Αλί δεν θα συγχωρήσει ποτέ η Αϊσά και μετά το θάνατο του Μωάμεθ θα είναι η αιτία που θα του στερήσει την εκλογή του ως  πρώτου Χαλίφη.

ΔΙΑΔΟΧΗ ΤΟΥ ΜΩΑΜΕΘ

Μετά το θάνατο του Μωάμεθ, με παρέμβαση της Αϊσά ,εξελέγη πρώτος Χαλίφης (632-634) και διάδοχός του, ο πατέρας της Αμπού Μπέκερ. Οι οπαδοί του Αλί πιστεύοντας ότι μόνο οι απευθείας απόγονοι του Μωάμεθ μπορεί να είναι διάδοχοί του, δηλαδή στη περίπτωση αυτή ο Αλί ως πλησιέστερος συγγενής, δεν αναγνώρισαν αυτή την εκλογή με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί  το πρώτο σχίσμα στη Μουσουλμανική  θρησκεία. (Σιίτες από το αραβικό « Στ’ατ Αλί» που σημαίνει μερίδιο του Αλί). Μετά το θάνατο του Αμπού με παρέμβαση πάλι της Αϊσά εκλέχτηκε δεύτερος Χαλίφης  (634-644) ο πιστός οπαδός του Μωάμεθ Ομάρ,   που τελικά δολοφονήθηκε  και ανέλαβε ως  τρίτος Χαλίφης ο Οσμάν  (644-656) .Οι οπαδοί του Αλί πιστεύοντας ότι συνεχίζεται η αδικία σε βάρος του Αλί και μη δυνάμενοι να περιμένουν το φυσικό θάνατο του Οσμάν ( τρίτου Χαλίφη) αποφάσισαν, χωρίς την άδεια του Αλί, να  εξαποστείλουν τον Οσμάν στις αιώνιες μονές .Έτσι, μία ημέρα που ο Οσμάν περνούσε από την αγορά, αφού τον γιουχάισαν και τον καταδίωξαν με λιθοβολισμό μέχρι το σπίτι του, τον φόνευσαν (656).

Μετά τις εξέλιξες αυτές ανακηρύχθηκε τέταρτος Χαλίφης ο Αλί (656-661), λόγω των στενών δεσμών και της συγγένειας που είχε με τον προφήτη,  των πνευματικών  και ψυχικών του χαρισμάτων, της ευγλωττίας αλλά και των πολλών θυσιών του χάριν της νέας Θρησκείας. Η δολοφονία του Οσμάν αλλά και η εκλογή του Αλί ως τέταρτου Χαλίφη άναψε νέες φωτιές στο Μουσουλμανικό κόσμο  με αποκορύφωμα τη δολοφονία του Αλί το 661 μ.Χ. από έμπιστο των Σουνιτών, με προτροπή της Αϊσά, η οποία δεν μπορούσε να δεχθεί τον Αλί ως Χαλίφη αλλά και την ταυτόχρονη ανύψωση της Φατιμά σε μία τόσο ζηλευτή κοινωνική και όχι μόνο θέση . Η δολοφονία του Αλί έγινε την ώρα που ο άτυχος Χαλίφης γονυπετής  προσεύχονταν μέσα σε τζαμί στην πόλη Κούφφα της Μεσοποταμίας, όπου είχε μεταβεί για τη διάδοση της πίστης.

Ο πρωτότοκος υιός του Αλί και διάδοχός του Χασάν,  φιλήσυχος και μη θέλοντας να χυθεί Μουσουλμανικό αίμα, δέχθηκε να παραιτηθεί της  διεκδικήσεως του αξιώματος του Χαλίφη υπέρ του αρχηγού των Σουνιτών Μωαβία, στον οποίο δήλωσε υποταγή ,υπό τον όρο μετά το θάνατο του Μωαβία να κηρυχθεί αυτός Χαλίφης. Επτά όμως χρόνια μετά τη συμφωνία ο δύστυχος Χασάν δηλητηριάστηκε και αντί αυτού ανακηρύχθηκε Χαλίφης ο υιός του Μωαβία, Γεζίτ. Η νέα δολοφονία  εξήγειρε τους οπαδούς του Αλί (Σιίτες) εναντίον των Σουνιτών, έπεισαν δε το δευτερότοκο υιό του Αλί, Χουσεΐν, όπως ηγηθεί των Σιιτών της Μεσοποταμίας και διεκδικήσει  με τα όπλα  το Χαλιφάτο, ως μόνος επιζών απευθείας διάδοχος του Μωάμεθ. Η πεδιάδα της Κέρπολλα της Μεσοποταμίας (Ιράκ) υπήρξε το πεδίο της ιστορικής και αιματηρότατης μάχης των δύο αντιπάλων στρατών (Σουνιτων και Σιιτων), μάχη που διήρκεσε ολόκληρη την ημέρα της 10ης Μουχαρέμ (Οκτωβρίου) του 680 μ.Χ. κατά την οποία ο Χουσεΐν, μαχόμενος εναντίον των Σουνιτών ως λέων σκοτώθηκε, κατεσφάγησαν δε και τα δεκαεννέα μέλη της οικογένειάς του, καθώς και  πολυάριθμοι συμπολεμιστές του (Σιίτες).  Σε  ανάμνηση του μαρτυρικού θανάτου του Χουσεΐν ,τρίτου Χαλίφη κατά τους Σιίτες, αλλά και της σφαγής της οικογένείας του και πολυαρίθμων οπαδών του, καθιερώθηκε και διατηρείται μέχρι σήμερα από τους οπαδούς του Αλί (Σιίτες) η μεγάλη γιορτή Ashura που διαρκεί δέκα ημέρες με   σφαγή αμνών, η οποία συμβολίζει  το θάνατο του Χουσεΐν και της οικογένειάς του .

Οι δολοφονίες , οι αιματηρές συγκρούσεις αλλά κυρίως οι δολοπλοκίες για τη διεκδίκηση της Χαλιφίας (Θρησκευτοκοσμικής εξουσίας) από τους οπαδούς των πρώτων διαδόχων του Μωάμεθ είναι η βασική αιτία του αγεφύρωτου  χάσματος, που χωρίζει τις δυο μεγάλες παρατάξεις Σουνιτών και Σιιτών και φθάνει  μέχρι μίσους τις περισσότερες φορές, και όχι οι δογματικές διαφορές, οι οποίες αναπτύχθηκαν βασικά  για να ενισχύσουν  τη διεκδίκηση της κοσμικής εξουσίας.

ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Το Κοράνι και η σούνα (παράδοση)   αποτελούν τη βάση του Ισλαμικού νόμου (σαρία). Η θρησκευτική ζωή του πιστού στηρίζεται στους πέντε πυλώνες, όπως λέγονται, της πίστεως και είναι οι εξής:

α. Ομολογία της πίστεως (σαθάντα) . «Δεν υπάρχει άλλος Θεός από τον Αλλάχ και ο Μωάμεθ είναι ο προφήτης του».

β. Προσευχή (σαλάτ). Το τυπικό της λατρείας προβλέπει πέντε προσευχές ημερησίως. Οι πιστοί καλούνται στην προσευχή από το Μουεζίνη. Η βασική λειτουργία γίνεται κάθε Παρασκευή για διαφοροποίηση από τους Χριστιανούς (Κυριακή) και τους Εβραίους (Σάββατο).

γ. Φόρος ελεημοσύνης (ζακάτ) Πρόκειται για ένα ποσό που προσφέρει για τους φτωχούς ο κάθε πιστός μια φορά το χρόνο.

δ. Νηστεία (σάουμ) .Τον ένατο μήνα του Μουσουλμανικού ημερολογίου απαγορεύεται η κατανάλωση φαγητού, οποιοδήποτε ποτού και το κάπνισμα καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας .

       ε. Ιερή αποδημία, δηλαδή προσκύνημα στη Μέκκα (χάνζ) .Κάθε πιστός θα πρέπει μία φορά τουλάχιστον στη ζωή του να επισκεφθεί τους ιερούς τόπους του Ισλάμ στη Μέκα «αν μπορεί να αντεπεξέλθει στα έξοδα και αν εξασφαλίσει την οικογένειά του ,κατά τη διάρκεια της απουσίας του».

ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΚΑΙ «ΙΕΡΟΣΥΝΗ» ΣΤΟ ΙΣΛΑΜ

Με την πάροδο του χρόνου στο μουσουλμανικό κόσμο  δημιουργήθηκε   μια συγκεκριμένη ιεραρχία, την οποία συνιστούν ο Χαλίφης ,ο Ιμάμης ,ο Μουεζίνης, ο Χατίπης,  ο Μουφτής και ο Καδής.

Από αυτούς ο Χαλίφης ,πολιτικοθρησκευτικός  ηγέτης, δεν υπάρχει σήμερα.

Ο Ιμάμης των Σουνιτών είναι ο προϊστάμενος  και οδηγός στην προσευχή και ιδιαίτερα τη μεσημβρινή της Παρασκευής στο κεντρικό τέμενος της κοινότητας ενώ στους Σιίτες ,λόγω των διωγμών που υπέστησαν από την πλειοψηφούσα παράταξη των Σουνιτών, ο τελευταίος τους Ιμάμης εξαφανίστηκε και έπαψε η κληρονομική διαδοχή. Επειδή όμως χωρίς Ιμάμη δεν μπορεί να υπάρξει Σιιτική κοινότητα  , οι Σιίτες δέχθηκαν ότι ο Ιμάμης δεν πέθανε αλλά με το θέλημα του Θεού κρύφθηκε μυστηριωδώς και παραμένει έκτοτε κρυμμένος,  παρακολουθώντας και ενισχύοντας από τον κρυφό τόπο την πορεία της κοινότητάς του. Σήμερα πάντως στο Σιιτικό κόσμο παρατηρείται μια έντονη διεκδίκηση της θρησκευτικής και κοσμικής εξουσίας από τουςΟυλεμάδες ή Μολλάδες (νομοδιδάσκαλους) οι οποίοι τονίζουν την παρουσία του κρυμμένου Ιμάμη στο πρόσωπό τους και ηγούνται ενός μαχόμενου ισλαμισμού.

Ο Μουεζίνης είναι εκείνος που ανεβαίνει στο μιναρέ και καλεί τους πιστούς στην προσευχή ενώ ο Χατίπης είναι ο αναγνώστης και κήρυκας του Κορανίου.

Ο Καδής είναι ο μουσουλμάνος ιεροδικαστής ,ο οποίος δικάζει με βάση τους κανόνες της σούνα ,δηλαδή της ισλαμικής νομοθεσίας .

Ο Μουφτής απολαμβάνει μεγάλο σεβασμό ,είναι ο κατεξοχήν νομοδιδάσκαλος , ο οποίος έχει ως καθήκον όχι να ερμηνεύει τον ιερό νόμο ή να αναπτύσσει νέες διατάξεις αλλά να ανατρέχει στις κωδικοποιημένες ήδη από το δέκατο αιώνα διατάξεις των σχολών του ισλαμικού νόμου και να βγάζει γνωματεύσεις (φετφάδες) με βάση τις οποίες θα κρίνει ο Καδής την εκδικαζόμενη υπόθεση. Επίσης, ο Μουφτής αποφαίνεται για περιπτώσεις  οικογενειακού δικαίου δηλαδή γάμων ,κληρονομιών ,  διαζυγίων, διατροφής, κ.λ.π.

Το θέμα των Μουφτήδων στην Ελλάδα ( Ξάνθης και Κομοτηνής ) ρυθμίζεται με το Νόμο 1920/1991 που καταργεί τους νόμους 2345/1920 και 3069/1924 και κάθε άλλη σχετική διάταξη. Η εκλογή τους και η παύση τους επικυρώνονται δια διατάγματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και οι αποφάσεις τους σε περίπτωση αμφισβητούμενης δικαιοδοσίας δεν μπορούν να εκτελεσθούν, ούτε αποτελούν δεδικασμένο, αν δεν κηρυχθούν εκτελεστές από το μονομελές πρωτοδικείο της δικαιοδοσίας Μουφτή. Πριν αναλάβουν τα καθήκοντα τους, οι Μουφτήδες, ορκίζονται ενώπιον του Νομάρχη και μισθοδοτούνται από το Ελληνικό δημόσιο, πολύ πριν οι Χριστιανοί ιερείς ενταχθούν σε αυτό.

ΚΛΑΔΟΙ  ΙΣΛΑΜ

Σήμερα ο μεγάλος όγκος των Μωαμεθανών είναι Σουνίτες (ορθόδοξοι Μουσουλμάνοι),  είναι συμπαγής, ομοιόμορφος και έχει παγκόσμια επικράτηση. Οι Τούρκοι και οι Άραβες είναι κατά πλειοψηφία Σουνίτες ενώ όλοι σχεδόν οι Ιρανοί είναι Σιίτες.   

Η Σιιτική οικογένεια δεν είναι τόσο συμπαγής, υστερεί αριθμητικά έναντι των Σουνιτών και υποστηρίζει ότι αποτελεί το ένα πέμπτο του μουσουλμανικού πληθυσμού, υπογραμμίζοντας  ότι η γενικότερη επίδρασής της στην πνευματική ζωή του Ισλάμ είναι πολύ σοβαρότερη της αριθμητικής  δύναμης. Η Σιιτική οικογένεια   διακρίνεται βασικά σε τρία ρεύματα.

α. Τους Ιμαμίτες ή δωδεκαδικοί οι οποίοι αποτελούν το μεγαλύτερο ρεύμα των Σιιτών, ζουν σήμερα κυρίως στο Ιράν ,στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν και στο Λίβανο δέχονται δε τους δώδεκα πρώτους  Ιμάμηδες.

β. Τους Ισμαηλίτες από το όνομα του τελευταίου Ιμάμη, οι οποίοι έχουν μεγάλες κοινότητες στο Αφγανιστάν ,στο Πακιστάν, στην Ινδία και στην Ανατολική Αφρική, μικρότερες στο Ιράν, τη Συρία και την Αίγυπτο και δέχονται  τους επτά  Ιμάμηδες. Στη Δύση έγιναν γνωστοί από την τεράστια περιουσία που απέκτησαν οι ηγέτες τους (π.χ. ο Αγά Χαν),λόγω της υποχρεωτικής εισφοράς υπέρ αυτών του ενός πέμπτου των εισοδημάτων των οπαδών των.

γ. Τους Ζαϊντίτες, οι οποίοι ζουν αποκλειστικά στη Βόρεια Υεμένη και δέχονται μόνο τους πέντε Ιμάμηδες.

Υπάρχουν και πολλά άλλα μικρότερα ισλαμικά ρεύματα (αιρέσεις), όπως οι Δρούζοι του Λιβάνου ,οι Χαριζίτες που ζουν στην Αλγερία, στο Ομάν και στη Ζανζιβάρη, οι Φατιμίτες που θεωρούν πνευματική κεφαλή την κόρη του Μωάμεθ και σύζυγο του Αλί, Φατιμά (άσπιλο) και υπάρχουν στο Μαρόκο και στην Τύνιδα, οι Δερβίσηδες κ.λ.π.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Αναμφισβήτητα ο Μωάμεθ υπήρξε μια μεγάλη πολιτική ,στρατιωτική και πνευματική προσωπικότητα και αποτελεί σήμερα ιερό πρόσωπο για τους Μουσουλμάνους, μη απεικονιζόμενο. Η μεγάλη του προσφορά στον Αραβικό κόσμο ήταν που κατόρθωσε να ενώσει όλες τις ειδωλολατρικές φυλές της Αραβίας και να αναδείξει το Αραβικό έθνος μέσω της μονοθεϊστικής θρησκείας του Ισλάμ, που είναι και ο ιδρυτής της.

Το Ισλάμ ,αξιοποίησε την πολιτιστική παράδοση, την οποία βρήκε στους κατακτηθέντες λαούς, από την ανατολή μέχρι την Ισπανία (Ανδαλουσία την οποία διεκδικεί και αναφέρει στα μηνύματά του ο Μπίν  Λάντεν ), όπου είχαν από αιώνες ανθήσει έξοχοι πολιτισμοί   (Περσικός, Ελληνικός, Ρωμαϊκός,  Βυζαντινός) καθώς και τη ζωτικότητα και δημιουργικότητα των λαών που προσηλύτισε ,γέννησε μεγαλοπρεπή πολιτισμό με υψηλής στάθμης επιτεύγματα τόσο στον τομέα της τέχνης, όσο και της επιστήμης και διανόησης εν γένει.

Σήμερα το Ισλάμ αριθμεί σε όλο τον κόσμο πάνω από μισό δισεκατομμύριο ψυχές, έχει πιστούς σε όλη την υφήλιο ,όπως φαίνεται και από το σχετικό χάρτη από το βιβλίο «Ισλάμ» του Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας, και παρά την πληθώρα των θρησκευτικών παρατάξεων – ρευμάτων και των μεταξύ των διαφορών κατέχει σημαντική θέση στο διεθνές γίγνεσθαι.

Για το Ισλάμ έχουν γραφεί χιλιάδες τόμοι βιβλίων, μελέτες και άρθρων σε παγκόσμια κλίμακα από χιλιάδες συγγραφείς και αρθρογράφους και είναι αδύνατον να συμπεριληφθούν όλες οι λεπτομέρειες  της εξελίξεώς του σε ένα και μόνο δημοσίευμα. Τα χαρακτηριστικά του Ισλάμ είναι η βαθιά πίστη των οπαδών του και η με θρησκευτική  ευλάβεια τήρηση των παραδόσεων (Σούνα), τα οποία έχουν άπαντες ανεξαιρέτως ιερή υποχρέωση να τηρούν. Τα στοιχεία αυτά  ενώνουν τους πιστούς του Ισλάμ με ισχυρούς δεσμούς μεταξύ τους και  ταυτόχρονα δυσκολεύουν τη συνεργασία τους και τη συνύπαρξή τους με τους λοιπούς λαούς του κόσμου, με αποτέλεσμα να διατηρούν ιδιαίτερες κοινότητες και οργανώσεις, κυρίως στον Ευρωπαϊκό  χώρο.

Στη Βρετανία π.χ. υπάρχουν 150 καθαρώς   μουσουλμανικά ιδιωτικά  εκπαιδευτήρια  και για το λόγο αυτό  η Βρετανική  κυβέρνηση προτίθεται να τα καταστήσει δημόσια, καθιερώνοντας ταυτόχρονα, όπως όλα τα σχολεία  θρησκευτικού προσανατολισμού, επομένως και τα μουσουλμανικά, να δέχονται υποχρεωτικά το 25% των εγγεγραμμένων να είναι άλλων δογμάτων . Στη Σουηδία ,η νέα έγχρωμη μουσουλμάνα υπουργός Ισότητας και Ενσωμάτωσης ,Νιάμκο Σαμπούντη με καταγωγή από το Μπουρούντι ,μεταξύ των άλλων μέτρων που πρότεινε προκειμένου να επιτευχθεί η ενσωμάτωση των μεταναστών στη Σουηδική κοινωνία είναι: η κατάργηση (α)της ισλαμικής μαντίλας, (β) της κλειτοριδεκτομής και (γ) των θρησκευτικών σχολείων .Οι κινήσεις αυτές   καθώς και η κατάργηση με νόμο της ισλαμικής μαντίλας από τα δημόσια σχολεία της Γαλλίας αλλά και η απαγόρευση της εισόδου μουσουλμάνας φοιτήτριας με μαντίλα στο πανεπιστήμιο στη γειτονική μας Αλβανία (Απογευματινή 20/10/06) με αποτέλεσμα την  έντονη  αντίδραση της μουσουλμανικής κοινότητας, αναδεικνύουν το μεγάλο πρόβλημα της εντάξεως του μουσουλμανικού κόσμου στην Ευρωπαϊκή κοινωνία αλλά και την προσπάθεια των Ευρωπαίων να τους βγάλουν από την αυτοαπομόνωση τους.

Αντίθετα, στην Τουρκία, ο διαπρεπής  αρχαιολόγος Μουαζέζ Ιλμιγέ Τζιγ (Απογευματινή 9/10/06) θα καθίσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου το Νοέμβριο, γιατί σε επιστημονική του μελέτη ανέφερε ότι η μαντίλα είχε χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά από τις κοινές γυναίκες των Σουμερίων ,οι οποίες μυούσαν τους νέους στον έρωτα στους ναούς ,χωρίς ωστόσο να εκδίδονται επί χρήμασι.

Στην παρούσα δημοσίευση αναφέρθηκαν τα στοιχεία που νομίζω ότι θα διευκολύνουν τον αναγνώστη να γνωρίσει βασικά στοιχεία περί του Ισλάμ αλλά και να   αντιληφθεί τα αίτια των μεταξύ των  μουσουλμανικών παρατάξεων-ρευμάτων διαφορών και αιματηρών  συγκρούσεων  κυρίως στη Μέση Ανατολή αλλά και των αντιδράσεών των στην προσπάθεια  των Ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για ένταξή τους στην Ευρωπαϊκή κοινωνία .

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1.  «Ισλάμ»:Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας (Αναστασίου Γιαννουλάτου)

2.  «ΟΙ  ΑΛΑΟΥΙΤΑΙ» : Σωκράτη Α. Προκοπίου

3.  «Οι καλύτεροι Έλληνες είναι οι Τούρκοι» : Άρθρο  Δημήτρη Κιτσίκη στο περιοδικό «ΤΟΤΕ».

4.  «Ιεροσύνη και λατρεία στο Ισλάμ και τις Ανατολικές θρησκείες» : Άρθρο Ομότιμου     καθηγητού της Θρησκειολογίας Γρηγορίου Δ. Ζιάκα .

5.  Εγκυκλοπαίδεια : «ΠΥΡΣΟΣ»

6.  Εγκυκλοπαίδεια : «ΠΑΠΥΡΟΣ ΛΑΡΟΥΣ»

7.  Ιστοσελίδες Διαδικτυακών Κόμβων :http://www.in.gr και http://www.google.gr

6.  Ημερήσιος και Εβδομαδιαίος τύπος.

PAGAN   http://www.elesme.gr/

About sooteris kyritsis

Job title: (f)PHELLOW OF SOPHIA Profession: RESEARCHER Company: ANTHROOPISMOS Favorite quote: "ITS TIME FOR KOSMOPOLITANS(=HELLINES) TO FLY IN SPACE." Interested in: Activity Partners, Friends Fashion: Classic Humor: Friendly Places lived: EN THE HIGHLANDS OF KOSMOS THROUGH THE DARKNESS OF AMENTHE
This entry was posted in News and politics and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s