LES CHARTES ,LE MIRACLE ET LES SKYTHES


A)Ο αρχαιότερος χάρτης

CHARTES ARCHAEOS

O αρχαιότερος χάρτης στον δυτικό κόσμο χρονολογείτε από το 500π.χ.και βρέθηκε στη νότια Ιταλία. Πρόκειται για μία απεικόνιση της χερσονήσου της Απουλίας, σε ένα κομμάτι λουστραρισμένου πήλινου βάζου,με μέγεθος λίγο μεγαλύτερο ενός γραμματοσήμου.
Ο χάρτης της Σολέτο,όπως ονομάζεται,ανακαλύφθηκε από τον Βέλγο αρχαιολόγο Τιερί βαν Κόμπερνολ,από το πανεπιστήμιο του Μονπελιέ,αλλά η υπαρξή του παρέμεινε κρυφή εώς ότου διεξαχθούν οι απαραίτητες μελέτες.Ο συγκεκριμένος χάρτης θεωρείτε εξαιρετικά σημαντικός από τούς ειδικούς γιατί όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του πανεπιστημίου τού Μονπελίε <>.
Στον χάρτη έχουν χαραχτεί τα ονόματα πόλεων με ελληνικούς χαρακτήρες,καί μια κουκίδα υποδεικνύει τα σημεία όπου βρισκόταν,όπως και στους σύγχρονους χάρτες.Στην δυτική πλευρά της Απουλίας σημειώνεται η ελληνική λέξη Τάρας,ο σημερινός κόλπος τού Τάραντα,ενώ οι ονομασίες των πόλεων είναι στην αρχαία διάλεκτο πού χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι της περιοχής,αλλά έχουν καταγραφεί με ελληνικούς χαρακτήρες.
Οι θάλασσες γύρω από την χερσόνησο-το Ιόνιο δηλαδή καί η Αδριατική-υποδηλώνονται με δύο παράλληλες,κυματοειδείς γραμμές.Αρκετές από τις 13 πόλεις πού σημειώνονται στον χάρτη,όπως η Οτράντο,η Σολέντο,η Ουγκέντο καί η Λεύκα(η σημερινή Σάντα Μαρία ντι Λεύκα),υπάρχουν εώς σήμερα.Ήταν γνωστό από την αρχαία ελληνική γραμματεία οτί οι Έλληνες είχαν κατανοήσει την ανάγκη γιά αποτύπωση των γεωγραφικών χαρακτηριστικών μιάς περιοχής καί ότι κάποιοι είχαν σχεδιάσει χάρτες,αλλά μέχρι πρότινος δεν είχε βρεθεί μια κάποια τέτοια αποτύπωση.
Έτσι,ο χάρτης τού Σολέτο,πέραν από ότι αποτελεί τον αρχαιότερο γεωγραφικό χάρτη της κλασικής αρχαιότητας,είναι καί η πρώτη απόδειξη ότι οι αρχαίοι Έλληνες κατασκεύαζαν χάρτες πριν τούς Ρωμαίους.Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ο χάρτης τού Σολέτο είναι σύγχρονος τού Πυθαγόρα,ο οποίος είχε ιδρύσει μία φιλοσοφική σχολή στον Κρότωνα,στην σημερινή Καλαβρία,από την άλλη μεριά τού κόλπου τού Τάραντα.
Αν και οι αρχαιολόγοι δεν μπορούν να συνδέσουν τον χάρτη με την σχολή,εντούτοις ο Πυθαγόρας λέγεται ότι πρώτος παρατήρησε ότι η θέση ορισμένων άστρων στον ουράνιο θόλο διέφερε από περιοχή σε περιοχή,καί πρότεινε την σφαιρικότητα της Γης,υπόθεση πού αποτέλεσε την βάση της σύγχρονης χαρτογραφίας.(ΤΜ)

PAGAN  www.visaltis.net

B)Το θαύμα των Αντικυθήρων

Toυ κ.Θεοδόση Π. Τάσιου,
ομοτίμου καθηγητή του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
Πέρασαν πάνω από 100 χρόνια αφότου η γενναιότητα των σφουγγαράδων και η ετοιμότητα των Ελλήνων Αρχαιολόγων, έφεραν στο φως (ύστερα από 2000 χρόνια) κατι σκουριασμένα μπρούντζινα μικρά θραύσματα, από ένα ναυάγιο στην αφιλόξενη θάλασσα των Αντικυθήρων. Δέν θα αναφερθώ εδώ στην, τόσο γνωστή άλλωστε, ιστορία αυτού του ευρήματος: Τα θραύσματα, ανήκαν σε εναν αναλογικό λογισμητή της ελληνικής αρχαιότητας, ο οποίος όπως αποδείχθηκε, περιέγραφε τις κινήσεις ουρανίων σωμάτων, πρόβλεπε τις εκλείψεις του ηλίου και της σελήνης- ήταν δε και ενα πολλαπλό ημερολόγιο. Τον Μηχανισμό αυτόν τον είχαμε προβάλει επιστημονικώς σε ειδική συνεδρία του 2ου διεθνούς Συνεδρίου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, Αθήνα, 2004. Τα τελευταία όμως χρόνια σχετική έρευνα, μιας άξιας Ελληνο-Βρετανικής Ομάδας, απέφερε πρόσθετα πλουσιότατα αποτελέσματα και βαρυσήμαντες νέες δημοσιεύσεις στο διεθνή επιστημονικό τύπο. Φανταστείτε μόνον οτι η νέα αυτή έρευνα κατάφερε να αναγνώσει άλλους 1300 μικροσκοπικούς χαρακτήρες ελληνικών γραμμάτων, χαραγμένων πάνω στις πλευρές των τριάντα λεπτότατων οδοντωτών τροχίσκων τους οποίους περιλαμβάνει ο Μηχανισμός. Η ανάγνωση γίνεται μέσω άκρως…εξειδικευμένης αξονικής τομογραφίας. Η διεθνής επιστημονική Κοινότητα περιμένει νέες εκπλήξεις γύρω απο την Ιστορία της Ελληνικής Επιστήμης…
Προς αυτήν την κατεύθυνση, στο πλαίσιο του 28ου διεθνούς Συνεδρίου της Ιστορίας της Επιστήμης στη Βουδαπέστη, η Ελληνοβρετανική ερευνητική ομάδα οργανώνει ειδικό Συμπόσιο αφιερωμένο αποκλειστικώς στον Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Το δικό μου πολύ μικρό αντικείμενο, θα είναι μια κριτική θεώρηση των προϋποθέσεων υπο τις οποίες ήταν πράγματι εφικτός ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενος τέτοιου εξαιρετικά προηγμένου τεχνήματος- και πότε άραγε ικανοποιούνταν αυτές οι προϋποθέσεις.
2 Ο Μηχανισμός προϋποθέτει (και ενσωματώνει τρόπον τινά) τα ακόλουθα: Προχωρημένες αστρονομικές γνώσεις, επαρκείς σκοπούμενες χρήσεις του τεχνήματος, τεχνικές ικανότητες μηχανολογικού σχεδιασμού, επαρκή στάθμη μεταλλοτεχνίας και τέλος προγενέστερη ανάπτυξη κατασκευής και χρήσης οδοντωτών τροχών. Για όποιον τυχόν δέν τα βαριέται ετούτα τα εκτός «Γραμμάτων και Τεχνών» πράγματα (τα οποία παρα ταύτα είναι καίριο τμήμα κάθε Πολιτισμού), θα αναφερθούμε εδώ σήμερα διαγωνίως στην καθεμία απ΄ αυτές τις προϋποθέσεις.
Οσο για την Αστρονομία, θα αρκούσε νομίζω να αναφέρουμε τον Αυτόλυκο (περ. 300 π.Χ.) ο οποίος θεμελίωσε την σφαιρική αστρονομία, ενώ ο Ιππαρχος συνόψιζε ήδη απ΄ το 150 π.Χ. όλες τις διαθέσιμες μελέτες για τις τροχιές των πλανητών και για τις εκλείψεις. Για τις σκοπούμενες χρήσεις ενος τέτοιου οργάνου, οι επιστήμονες το χρειάζονταν, η εκπαίδευση θα το αξιοποιούσε, οι βέβαιες προβλέψεις των εκλείψεων θα καθησύχαζαν τα πλήθη, οι χρονολογήσεις γεγονότων θα γίνονταν ευχερέστερες- αλλά και η πολύ διαδεδομένη Αστρολογία θα το είχε μεγάλη ανάγκη. Και ακριβώς εδώ, υπεισέρχεται η Τεχνολογία: Οταν η χρήση το ζητά κι όταν η γνώση το επιτρέπει, τότε η τεχνική διαδικασία μπαίνει μπροστά.
Ο μηχανολογικός σχεδιασμός ενός τέτοιου προϊόντος δέν ήταν δυσχερής κατα τους ελληνιστικούς χρόνους. Ο Ευκλείδης (περί το 300 π.Χ.) είχε καταστήσει πασίγνωστη τη θεωρητική Γεωμετρία, ο δε ψευδο-Αριστοτέλης (περί το 280 π.Χ.) είχε δημοσιεύσει πλήθος λύσεων των σχετικών μ΄ εναν τέτοιον μηχανισμό «Μηχανικών Προβλημάτων». Δυσκολότερη ήταν ίσως η επίλυση των ζητημάτων της απαιτούμενης Μεταλλοτεχνίας. Για την παραγωγή οποιασδήποτε ποιότητας «κρατερώματος» (μπρούντζου) με κατάλληλα ποσοστά κασσιτέρου στον χαλκό, και με κατάλληλο συνδυασμό βαθμού σφυρηλάτησης και θερμικής αποσκλήρυνσης, δέν υπήρχαν δυσκολίες: Ηδη απ΄ τον 4ο π.Χ. αιώνα, πολύ λεπτά κυκλικά ελάσματα κρατερώματος παράγονταν για την διαμόρφωση κατόπτρων.
Η δυσκολία θα ήταν ίσως στον συνδυασμό επαρκούς αντοχής κράματος για τη χρήση, αλλά ευχερούς κοπής των οδόντων των γραναζιών- συνδυασμός που απαιτεί εμπειρικές προσπάθειες. 3 Μ΄ αυτά και μ΄ αυτά, λοιπόν, απο πότε οι Ελληνες χρησιμοποιούσαν οδοντωτούς τροχούς; Υποστηρίζω οτι η σύλληψη της ιδέας πρέπει να ήταν πολύ παλαιά- απ΄ την εποχή όπου (περ. 300 π.Χ.) μια πολυγωνική «τροχαλία» χρησιμοποιούνταν για μετάδοση κινήσεως (κι όχι για ανύψωση βάρους). Ο Διονύσιος ο Αλεξανδρινός στον καταπέλτη του, κι ο Φίλων ο Βυζαντινός στις υδροκίνητες καδοφόρους αντλίες του, είχαν κάνει το πρώτο βήμα. Ο Βιτρούβιος όμως (1ος αιώνας π.Χ.), όταν εξήγησε πώς λειτουργούσε το υδραυλικό ημερολόγιο του Κτησιβίου (περι το 250 π.Χ.) περιγράφει τους σχετικούς μηχανισμούς των γραναζιών με άνεση, η οποία προϋποθέτει μακρόν εθισμό των αναγνωστών του με οδοντωτούς τροχούς. Απ΄ την άλλη μεριά, ο Κικέρων όταν περιγράφει το δεύτερο Πλανητάριο του Αρχιμήδους (το οποίο το είχε ιδεί στη Ρώμη με τα ίδια του τα μάτια), αναφέρεται στο πώς με μια περιστροφή αναπαράγονταν κινήσεις σε τροχιές με ΑΝΙΣΕΣ ταχύτητες. Κάτι τέτοιο δε μπορεί να επιτευχθεί χωρίς τη χρήση οδοντωτών τροχών διαφορετικών διαμέτρων.
Εξ άλλου, πρόσφατα στη Σαρδηνία βρέθηκε ένα μισό γρανάζι (διαμέτρου 43 χιλιοστών), χρονολογούμενο μεταξύ 170 και 120 π.Χ., χάρις σε μία πολύ βέβαιη στρωμάτωση με θραύσματα ροδιακών αμφορέων.
Κάπως έτσι, και με την επίκληση κάμποσων άλλων επιχειρημάτων, στο άρθρο της Βουδαπέστης υποστηρίζω οτι ένα τέχνημα σάν τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων ήταν εφικτό γύρω στα 200 π.Χ…

EUCHARISTOOMEN EPEIE  PANOPEA ,PROSELEENIE TE

C)Από Eλληνικά χέρια ο θησαυρός των αρχαίων Σκυθών

Από Eλληνικά χέρια ο θησαυρός των αρχαίων Σκυθών

Όπως έγινε γνωστό από τους φορείς της Ολλανδίας, ο χρυσός των αρχαίων Σκυθών θα επιστραφεί στην Ουκρανία και όχι στο Μουσείο της Κριμαίας.
Η ρωσική αρχαιολογική ιστοσελίδα με αφορμή αυτήν την εξέλιξη, αναφέρει ότι ο χρυσός των αρχαίων Σκυθών ανακαλύφθηκε από Ρώσους πριν από περίπου πενήντα χρόνια, στην περιοχή της Σταυρούπολης.
«Πρόκειται για χρυσά αριστουργήματα των Ελλήνων τα οποία φιλοτέχνησαν κατόπιν παραγγελίας των Σκυθών που ζούσαν στην περιοχή.
Το βασίλειο των Σκυθών στην Κριμαία κράτησε μέχρι τον Γ΄ αιώνα μ.Χ., όταν καταστράφηκε από τους Γότθους. Μία από τις πλέον σημαντικές ανακαλύψεις για το λαό αυτόν, υπήρξε η ανακάλυψη των χρυσών σκευών και κοσμημάτων σε έναν συλημένο τάφο, που για άγνωστους λόγους δεν είχαν οι αρχαιοκάπηλοι εντοπίσει το θησαυρό αυτόν».
Τα ευρήματα τα οποία είχαν ανακαλυφθεί κατά την περίοδο της Σοβιετικής Ένωσης είναι σύμφωνα με τους ειδικούς μέρος των σκευών που χρησιμοποιούνταν σε τελετουργίες. Οι απεικονίσεις στα χρυσά σκεύη παραθέτουν έναν άλλο κόσμο, πιθανώς τον άλλο κόσμο, όπως πίστευαν οι Σκύθες. 

Από Eλληνικά χέρια ο θησαυρός των αρχαίων Σκυθών

Για τους Σκύθες έχουμε μαρτυρίες από τον Ηρόδοτο ότι ζούσαν στη νοτιοδυτική Ασία και ήταν λαός άγριος και μετακινούνταν με τις συζύγους τα παιδιά και τους σκλάβους από περιοχή σε περιοχή.
Ως φαίνεται τα χρυσά σκεύη και οι παραστάσεις έγιναν σε εργαστήριο της Αττικής, αυτό φαίνεται τόσο από την τεχνοτροπία της διακόσμησης, όσο και από το ‘δέσιμο’ τους και τη χημική ανάλυση στην οποία υποβλήθηκαν και είναι παρόμοια με άλλα σκεύη που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Θράκες, Μακεδόνες και οι Αθηναίοι, κατασκευασμένα σε ελληνικό εργαστήριο.

PEEGEE   http://aneksigita-fainomena.blogspot.be

About sooteris kyritsis

Job title: (f)PHELLOW OF SOPHIA Profession: RESEARCHER Company: ANTHROOPISMOS Favorite quote: "ITS TIME FOR KOSMOPOLITANS(=HELLINES) TO FLY IN SPACE." Interested in: Activity Partners, Friends Fashion: Classic Humor: Friendly Places lived: EN THE HIGHLANDS OF KOSMOS THROUGH THE DARKNESS OF AMENTHE
This entry was posted in ARCHAEOLOGIE and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s