ALLEELEGGYEE KAI DIANOOUMENOI


A)Eυθύνες των «διανoουμένων»

Η εξουσία, η σιωπή και οι ευθύνες των «διανoουμένων».

Ολοφάνερη είναι η προσπάθεια που γίνεται από το σύστημα -δυστυχώς και από ορισμένους της διανόησης- προκειμένου να διαχυθούν οι ευθύνες της κατάντιας της χώρας σε όλους, ακόμη και στους πιο αδύναμους της νεοελληνικής κοινωνίας. Αναρωτιέμαι συχνά πώς απ’ όλους αυτούς, που δήθεν ανησυχούν για την παραβατικότητα του αδύναμου “τζαμπατζή” του τρόλεϊ και απαιτούν την εφαρμογή των νόμων, δεν λένε ούτε μια λέξη για πολύ σοβαρότερα ζητήματα που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία. Κρατούν σιγήν ιχθύος και ξεχνούν, πάντα επιλεκτικά, τους νόμους για ζητήματα που προκάλεσαν εν πολλοίς οι ίδιοι ως “στύλοι” της υπεύθυνης γι’ αυτά εξουσίας  (μεγαλοκαναλάρχες και οι υπάλληλοί τους, αποκλειστικοί προμηθευτές και μεγαλοεργολάβοι του δημοσίου κ.λπ.). Του Γιάννη Κύρκου Αικατερινάρη*

Σπάνια αναφέρεται η συγκεκριμένη κατηγορία «διανοουμένων» στις πραγματικές αιτίες που ταλανίζουν τον Έλληνα  πολίτη και πολύ σπανιότερα κατονομάζουν τους πραγματικούς υπεύθυνους, για να μην πω μάλιστα ότι από πάνω τους βγάζουν και στο λάδι για ό,τι εφιαλτικό συμβαίνει στη χώρα. Η καθημερινή επιμονή τους στο «όλοι φταίμε» για την κατάντια εδώ ακριβώς προσβλέπει!

Τρανή απόδειξη η στάση που εξακολουθούν να κρατούν στην ζοφερή υπόθεση των μεταλλείων χρυσού στη Χαλκιδική. Τέρατα και σημεία συνέβησαν και συμβαίνουν κι αυτοί κάνουν πως δεν  καταλαβαίνουν. Όχι μόνο δεν συμπαραστάθηκαν σε ένα απολύτως αυθεντικό λαϊκό κίνημα -αποτελεί κατά την άποψή μου τον ορισμό της έννοιας- αλλά από πάνω μερικοί από αυτούς αποδείχθηκαν σαΐνια στην παραπληροφόρηση και στην προβολή των απόψεων υπέρ της καταστροφικής επέκτασης των μεταλλείων…         
Κανένας από αυτούς τους “διανοούμενους” δεν τόλμησε να κάνει  ένα απλό ρητορικό έστω ερώτημα,  στο Δένδια για παράδειγμα. «Πως θα αντιδρούσε ο ίδιος και η κοινωνία της Κέρκυρας αν έστηναν  εκεί, μπροστά στην ακτή της Παλαιοκαστρίτσας ή της Λευκίμης ας πούμε, μια ρυπογόνο πλατφόρμα άντλησης των πιθανών κοιτασμάτων πετρελαίου, από τα οποία μάλιστα η χώρα  δεν θα κέρδιζε τίποτε ή έστω μόνο η περιοχή  1200 μεροκάματα, χάνοντας όμως παράλληλα πολλαπλάσια από άλλες δραστηριότητες;

Είναι σίγουρο πως ο Δένδιας και ο όποιος Δένδιας δεν θα λειτουργούσε -ή δεν θα του επέτρεπαν κάποιοι άλλοι να λειτουργήσει- έτσι όπως έκανε στη Χαλκιδική σε μια προσπάθεια επιβολής της επέκτασης των μεταλλείων με κατασταλτικά μέτρα και περιφρούρηση των συμφερόντων της εταιρίας με την χρησιμοποίηση δυνάμεων του ελληνικού δημοσίου! Κι όλα αυτά σε πλήρη αναντιστοιχία με το δημόσιο αίσθημα των κατοίκων της περιοχής, όπου με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς διάλογο με την τοπική κοινωνία -η εξουσία τον θυμάται μόνο στις κούφιες διακηρύξεις της- μια προηγούμενη τροϊκανή κυβέρνηση (υπουργός ΥΠΕΚΑ …ο Παπακωνσταντίνου) προχώρησε στην έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και η σημερινή δικομματική και προηγούμενα τρικομματική συγκυβέρνηση στην επιβολή με κάθε μέσο της καταστροφικής επέκτασης των μεταλλείων…

ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΣΚΟΥΡΙΕΣ-ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ 2013
ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΣΚΟΥΡΙΕΣ-ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ 2013
Κανένας όμως από αυτούς τους “διανοούμενους” δεν βρήκε να πει ούτε μια λέξη που θα «πίκρανε» την εξουσία γι’ αυτά τα μείζονος σημασίας ζητήματα. Ούτε καν για το αυτονόητο, ότι το πραγματικό χρυσάφι της Χαλκιδικής γης βρίσκεται πάνω στο έδαφός της, στο περιβάλλον, στον πολιτισμό της, στην ιστορία και στα μνημεία της!  Δεν στάθηκαν όλοι αυτοί ούτε στο γεγονός των υποτιθέμενων ενδιαφερόντων τους, ότι δηλαδή υποβαθμίζεται καταλυτικά η προαθωνική περιοχή, ως πύλη του Αγίου Όρους, ενός από τα σημαντικότερα μνημεία της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς, σύμφωνα με την κήρυξή του από την UNESCO.

Δεν κατάγγειλαν όλοι αυτοί οι «διανοούμενοι» ούτε το γεγονός ότι καταστρέφεται η πατρίδα τουΑριστοτέλη, του «πατέρα» της διανόησης, του ας πούμε και δικού τους ¨πατέρα»! Ποιος άραγε από αυτούς διερωτήθηκε γιατί αυτός ο τόσο προικισμένος τόπος δεν προωθήθηκε ποτέ ως ένα κέντρο Αριστοτελικών σπουδών; Ποιοί ευθύνονται γιατί η πατρίδα του Αριστοτέλη, τα Στάγειρα, είναι χαμένα στην απομόνωσή τους και δεν υπάρχει ούτε μια υποτυπώδης βιβλιοθήκη με τα κείμενά του ή με τα αντίστοιχα των χιλιάδων πραγματικά διανοουμένων που έγραψαν για τον Αριστοτέλη και τις θεωρίες του;

Ήξεραν όμως πολύ εύκολα, μερικοί από αυτούς, να καταγγέλλουν την παραβατικότητα και να ζητούν την απαρέκλιτη εφαρμογή  των νόμων τους κράτους, όταν όμως αυτοί αφορούν σ’ ένα νεαρό -αδύναμο οικονομικά- «τζαμπατζή» και όχι βέβαια στους καταχραστές της εξουσίας… Και όσοι άλλοι διαμαρτύρονται γι’ αυτή την συμπεριφορά τους και για τα όσα περίεργα συμβαίνουν με τους ασκούντες σήμερα την εξουσία,  αποκαλούνται ευκόλως,  από τους ίδιους πάντα  αυλοκόλακες…«λαϊκιστές»! Ποιος όμως τους πιστεύει σήμερα;

Πολύγυρος 25 Αυγούστου 2013

* Αρχιτέκτονας, π. προέδρος του τεχνικού Επιμελητηρίου Κ.Μ.

PEEGEE   eranistis.net

 

B)Αλληλεγγύη για όλους: Ένα δίκτυο δομών αυτοοργάνωσης

Εν μέσω της κοινωνικής κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην Ελλάδα της κρίσης, από την Κρήτη ως τον Έβρο, χιλιάδες άνθρωποι, διαφορετικών πεποιθήσεων, προσανατολισμού και προέλευσης, αλλά με κοινό παρονομαστή στις αντιλήψεις τους ότι οι μνημονιακές πολιτικές πρέπει να ανατραπούν και πως κανείς δεν πρέπει να είναι μόνος του στην κρίση, δημιούργησαν ένα δίκτυο αλληλεγγύης.

Στο δίκτυο αυτό περιλαμβάνονται κοινωνικά ιατρεία και φαρμακεία, κοινωνικά παντοπωλεία, δωρεάν διανομή τροφίμων και απευθείας σχέσεις παραγωγών – καταναλωτών χωρίς μεσάζοντες, ανταλλακτικά ή ακόμη και χαριστικά παζάρια, υποστηρικτικά μαθήματα, τράπεζες χρόνου και κοινωνικά νομίσματα, στέκια και χώροι εναλλακτικής ψυχαγωγίας, δομές νομικής υποστήριξης και αλληλέγγυας κοινωνικής οικονομίας.
Η «αλληλεγγύη για όλους» είναι μια συλλογικότητα που επιδιώκει:
Να διευκολύνει την επικοινωνία όλου αυτού του συστήματος, μέσω της καταγραφής κατά περιοχή και θέμα όλων των δικτύων και των δομών έμπρακτης αλληλεγγύης, καθώς και της ανταλλαγής εμπειριών και «τεχνογνωσίας». Η «αλληλεγγύη για όλους», όπως αυτοορίζεται, «είναι ανοιχτή συλλογικότητα σε καθέναν και καθεμία που εμπνέεται από το τρίπτυχο αλληλεγγύη – αντίσταση – αυτοοργάνωση, δεν επιδιώκει ούτε να εκφράσει ούτε να εκπροσωπήσει όλον αυτόν το γαλαξία, αλλά να αποτελέσει έναν πανελλαδικό κόμβο διευκόλυνσης της συνάντησης και της επικοινωνίας των δικτύων και των δομών έμπρακτης αλληλεγγύης».
Να ενισχύσει όλα τα υπάρχοντα εγχειρήματα με κάθε δυνατό τρόπο (εφοδιασμό με υλικά και ανθρώπους, οικονομική στήριξη, αλληλοκάλυψη αναγκών κτλ), καθώς και να προωθήσει τη δημιουργία νέων σε περιοχές ή θεματικές που δεν καλύπτονται.
Να διαδώσει την πολιτική αντίληψη ότι όσοι πλήττονται από την κρίση πρέπει να πάρουν τις ζωές τους στα χέρια τους. Αντίθετα, διεκδικώντας κοινωνικά δικαιώματα για όλους, προσπαθεί να οικοδομήσει την ενότητα εργαζομένων – ανέργων, ντόπιων – μεταναστών, υγειονομικών – ασθενών, εκπαιδευτικών – μαθητών, και να αποδείξει ότι μέσα από την αλληλεγγύη υπάρχει καλύτερη ποιότητα ζωής.
Να προωθήσει τη διεθνή καμπάνια αλληλεγγύης στον ελληνικό λαό τόσο σε πολιτικό όσο και σε οικονομικό πεδίο, με κινητοποιήσεις, διεθνείς μέρες δράσεις, αποστολή χρημάτων, φαρμάκων και τροφίμων, οριζόντια διασύνδεση οργανώσεων ή φορέων του εξωτερικού με δομές και δίκτυα αλληλεγγύης στην Ελλάδα.
«Η «αλληλεγγύη για όλους» φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα ακόμα λιθαράκι στον αγώνα για μια ζωή χωρίς μνημόνια, φτώχεια, εκμετάλλευση, φασισμό και ρατσισμό, για τη δημιουργία μιας ριζοσπαστικής και αποτελεσματικής κοινωνικής αντιπολίτευσης», όπως αναφέρουν οι ίδιοι.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της «αλληλεγγύης για όλους»

PAGAN TVXS.GR

About sooteris kyritsis

Job title: (f)PHELLOW OF SOPHIA Profession: RESEARCHER Company: ANTHROOPISMOS Favorite quote: "ITS TIME FOR KOSMOPOLITANS(=HELLINES) TO FLY IN SPACE." Interested in: Activity Partners, Friends Fashion: Classic Humor: Friendly Places lived: EN THE HIGHLANDS OF KOSMOS THROUGH THE DARKNESS OF AMENTHE
This entry was posted in News and politics and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s