ΜΑ ΔΑ ΓΑΣ ΙΚΑΡΑ


 

Καλοί μου φίλοι (όσοι με αισθάνεστε έτσι)

κι’ αγαπημένοι της ζωής συμπορευτές (όλους σας αισθάνομαι έτσι)

 

Επί τη ευκαιρία της εθνικής γιορτής σας επισυνάπτω ένα έμμετρο από τη συλλογή μου "Μα-Δα-Γας-Ικάρα" (Μά το Δία η γή τού Ίκαρου) πού, κατά την ταπεινή μου γνώμη, ετυμολογεί τό όνομα Μαδαγασκάρη.

Εκτός από τη φυλή Antandroy στό νότιο μέρος τού νησιού, τα τραγούδια και οι χοροί της οποίας θυμίζουν τόσο τα Ηπειρώτικα όσο και τα Ποντιακά, το πρώτο συνθετικό "Andria" συναντάται σε όλα τα ονόματα των ευγενών της πρωτεύουσας,όπως π.χ.

Andriarimanana

Andrianasolo

Andriajatovo   κλπ.

Κι’ επειδή, πάντα κατά την ταπεινή μου γνώμη, άλλο "ανδρειοσύνη" κι’ άλλο "(β)ρωμηοσύνη" της μαστίχας (καί της μάστιγας) των ραγιάδων, καιρός είναι, φρονώ, σε αντικατάσταση αυτής της τελευταίας (καίτοι πολυυμνηθείσης από νομπελίστες ποιητάδες καί εθνικούς μουσικοσυνθέτες) να προτάξουμε τον όρο "Ελληνοσύνη" σε αντικατάσταση τού όρου "Ελληνισμός"

Καθ’ότι ο όρος "Ελληνισμός" κακώς μέχρι σήμερα χρησιμοποιείται γιά να υποδηλώση το σύνολον των Ελλήνων κατοίκων της Ελλάδος και τού εξωτερικού.

Δέν είναι όλοι οι ελληνόφωνοι ‘Ελληνες.

‘Ελληνες είναι όσοι αισθάνονται Έλληνες ακόμα κι’ άν δεν μιλάνε την Ελληνική γλώσσα (π.χ. Βαλερύ Ζισκάρ Ντ’εσταίν)

Όσοι δηλαδή ασπάζονται τον Ελληνισμό σάν κοσμοθεώρηση, σαν κοσμοιδέαση, σάν φιλοσοφία, ή ακόμα σάν θεισμό (αυτό το τελευταίο -εννοείται- γιά όσους πιστεύουν στό Ευριπίδειο "φύσει πεφυκός θείον" των αρχαίων και των νέων Ελλήνων – ήτοι γιά όσους δεν είναι άθεοι – διότι άλλο άθρησκος κι’ άλλο άθεος…)

Έλληνες είναι όσοι εκστασιάζονται με τα γονίδια εν δονήσει στο μαντείο τών Δελφών, στην Ολυμπία, στη θέα τού Ερμή τού Πραξιτέλη, της Αφροδίτης της Μήλου, της Νίκης της Σαμοθράκης καί όχι μπροστά σε πτώματα μούμιες – λείψανα – εικόνες πού (δήθεν) κλαίνε.

Έλληνες είναι όσοι προφυλάσσουν, αναστυλώνουν, συντηρούν, επαναφέρουν στά εφ’ώ ετάχθησαν τούς προγονικούς ιερούς τόπους καί δέν εντοιχίζουν τα όσια ελληνικά σε μεταγενέστερους ξενόφερτους χώρους θρησκείας

Έλληνες είναι όσοι σέβονται την πνευματική – πολιτισμική κληρονομιά τών προγόνων, πού γαλούχησε εκατοντάδες γενηές ως τα σήμερα καί δεν την καπηλεύονται τη μιά αναφερόμενοι στά σύμβολα τού ελληνικού πανθέου γιά παράδειγμα ή επίκληση ή καιροσκοπική χρήση προβοκάτσιας πρός άντληση καί στήριξη ιδεών κι’ επιχειρημάτων καί την άλλη αποκαλώντας τα "θείσκους" ή "γιά τα πανηγύρια" βάζοντάς τα στην ίδια μοίρα με τούς Γιαχβάδες καί τούς Αλλάχηδες.

Έλληνες είναι αυτοί πού, τουλάχιστον, σέβονται αυτούς πού σέβονται καί τιμούν τά πατρώα κατά τα πατρώα ειωθότα, επιεικώς το ίδιο όπως σέβονται τούς τσολιάδες πού τιμούν το μνημείο τού άγνωστου στρατιώτη, ή τις ιέρειες τού Απόλλωνος στην αφή της Ολυμπιακής φλόγας, καί δεν τούς περιγελούν άν φορέσουν πατρώα ενδυμασία ή απονείμουν τιμές στούς μαραθωνομάχους ή τους θερμοπυλομάχους, ή άν κάνουν γάμο ή βαφτίσια κατά τον ελληνικό αρχαιολατρευτικό τρόπο σε κάποια ερείπια (δυστυχώς μόνο τέτοια άφησε η μεταγενέστερη βιαίως εισαχθείσα θρησκεία) ελληνικών ναών καί τεμένων.

Καί, τέλος, Έλληνες είναι όσοι πιστεύουν στην αρετή της α-λήθειας, της μή λησμοσύνης

Διότι η α-λήθεια είναι συνάμα αρετή καί καθήκον των Ελλήνων

Τών ολίγων, πολύ ολίγων – φεύ – Ελλήνων τόσο τού ελλαδικού χώρου όσο και της διασποράς.

Χαίρομαι, φίλοι μου, (όσοι με αισθάνεστε έτσι)

κι’ αγαπημένοι της ζωής συμπορευτές (όλους σας αισθάνομαι έτσι)

πού στο διάβα της τρίτης ηλικίας επιτέλους αισθάνομαι Έλληνας.

Έλληνας της Ελληνοσύνης της διασποράς πού πιστεύει με θέρμη στον Ελληνισμό.

Δηλαδή τον Ηρακλειτ-ισμό

Τόν Σωκρατ-ισμό

Τόν Πλατων-ισνό

Τον Ευριπιδ-ισμό

Τόν Ορφ-ισμό της Γαίας Θεάς (μητέρας Φύσης)

καί όχι τον α-θεισμό (πού ποτέ δεν υπήρξε στην Ελλάδα)

Έλληνας με πολύ σφρίγος..

τόσο πού να αντιστρέφω μου τη ροή τού χρόνου…

κι’ αντί γιά "τρίτη ηλικία…

να χρησιποποιώ τον όρο "τρίτη νεότητα"

Εύχομαι το ίδιο σε όλους σας (τουλάχιστον τούς γηραιότερους)

Με πολλή φιλότητα

Ζείρων  ο εκ Μαδαγασκαρης ορμωμενος

 

ANT-ANDROY (Αντ-ανδρού-υι) *

 

Θάταν δέ θάταν δέκα η μιά κι η άλλη οκτώ

στού πεζοδρόμιου καθισμένες τήν πεζούλα

σακιά από εμπόρευμα δεξιά ζερβά σωρό

καί καρβουνιάρισα η καλή τους η μανούλα

Ψηλές, ισχνές μά λυγερόκορμες κι οι τρείς

απ’ τη φυλή "Αντ-ανδρού-υι" τής Μαδαγασκάρης

πού κάπου τ’ όνομα ελληνικό, άμα δής,

"υιοί ανδρείων" τό "androy" γιά ρίζα άμα πάρης.

Σούστες, καμιόνια, τζίπ καί ημιφορτηγά

μέ ή χωρίς χαμάληδες γιά να φορτώσουν

δέν πολυσκάγαν, τά κορίτσια τόσα δά

ήταν εκεί χείρα βοήθειας γιά να δώσουν.

Μπροστά η μάνα΄κι από πίσω τά παιδιά

τό πενηντάκιλο τσουβάλι κουτουπώναν

ποιός είπε γιά θρανία, γράμματα, σχολειά,

μέ μαύρου κάρβουνου ίδρωτα ψωμί ζυμώναν.

Τά χρόνια πέρναγαν, στά δώδεκα τή μιά

τήν ξεπαρθένεψε ο πατρυιός πίσω απ’ τό φράχτη.

Η μάνα υπερήφανη, χωρίς μιλιά

τού ξυλοκόπου τό μακρύ τσεκούρι αδράχτει

κι ακρωτηριάζει τό βιαστή μπρός στών παιδιών

τά έντρομα μάτια μεθυσμένος πού κοιμόταν.

Κάποιοι μιλήσαν γιά αυστηράδα δικαστών,

πρόνοιες κοινωνικές, πώς,όταν καί οπόταν…

Κι’ άν ήταν δέκα ή δώδεκα, καί τί μ’ αυτό

στού πεζοδρόμιου καθισμένες την πεζούλα

σακιά από εμπόρευμα δεξιά ζερβά σωρό

στή φυλακή η καρβουνιάρισα η μανούλα

Ψηλές, ισχνές, μά λυγερόκορμες κι οι τρείς

απ’ τη φυλή "Αντ-ανδρού-υι" τής Μαδαγασκάρης

πού κάπου τ’ όνομα ελληνικό, άμα δής,

"υιοί ανδρείων" τό "androy" γιά ρίζα άμα πάρης.

Σούστες, καμιόνια, τζίπ καί ημιφορτηγά

φέρναν πάντα χαμάληδες γιά να φορτώσουν

δέν πολυσκάγαν σέ κορίτσια τόσα δά

καταστηματαρχίνες τόν παρά νά δώσουν

* Αντ (στά Μαδαγασκαρηνά) =πρός

About sooteris kyritsis

Job title: (f)PHELLOW OF SOPHIA Profession: RESEARCHER Company: ANTHROOPISMOS Favorite quote: "ITS TIME FOR KOSMOPOLITANS(=HELLINES) TO FLY IN SPACE." Interested in: Activity Partners, Friends Fashion: Classic Humor: Friendly Places lived: EN THE HIGHLANDS OF KOSMOS THROUGH THE DARKNESS OF AMENTHE
This entry was posted in POECIA=ΠΟΙΗΣΗ. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.